کیانوش عیاری:

مهم‌ترین نتیجه تشکیل پاتوق‌های هنری انتقال تجارب است

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۱:۱۳
کد خبر: ۳۹۳۹۴۱
مهم‌ترین نتیجه تشکیل پاتوق‌های هنری انتقال تجارب است
کیانوش عیاری تشکیل پاتوق‌های فرهنگی و هنری را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دست آوردهای این پاتوق‌ها انتقال تجارب بین هنرمندان است.

به گزارش خبرگزاری برنا، این کارگردان سینما در ادامه تصریح کرد:‌ ایجاد یک محیط توأم با آرامش برای حضور هنرمندان و تبادل افکار و اندیشه‌های آن‌ها زمینه را برای رشد عرصه فرهنگ و هنر فراهم می‌کند.

وی که هم‌اکنون در حال نگارش فیلم‌نامه جدید است، تشکیل پاتوق‌های فرهنگی و سینمایی را یکی از ضرورت‌های جامعه دانست و افزود:‌ با گسترش این‌گونه فضاها حتی می‌توان در تشویق نسل‌های جدید برای حضور و فعالیت در عرصه هنر تأثیر گذاشت و حتی زمینه کشف استعدادهای جدید را فراهم کرد.

کارگردان فیلم‌خانه پدری، در ادامه خاطرنشان کرد:‌ پاتوق‌های فرهنگی و هنری هر وقت صاحب هویت و جایگاه می‌شوند باید آن‌ها را حفظ نمود چون بخشی از سرمایه حوزه فرهنگ محسوب می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه فرهنگ پدیده‌ای ایستا نیست، افزود: فرهنگ پدیده‌ای پویا و در حال گذار است و از تبادل و حتی تضارب افکار و اندیشه‌ها شکل می‌گیرد و پاتوق‌ها محیطی مناسب برای این‌گونه تعاملات ایجاد می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که پاتوق‌های سینمایی نه‌تنها در حوزه فیلم کوتاه بلکه در حوزه‌های مستند و سینمایی تشکیل شود و فضایی آرام برای ارتباط هنرمندان شکل گیرد.

گفتنی است پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» توسط انجمن سینمای جوانان ایران و با همکاری موزه فرش ایران 15 اردیبهشت ماه شاهد برگزاری نخستین برنامه خود خواهد بود.

نظر شما