در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت:

توجه ویژه به موضوع مقابله با تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا با رنگین پوستان

۱۳۹۵/۰۱/۳۰ - ۱۳:۰۵:۰۴
کد خبر: ۳۹۳۹۶۶
توجه ویژه به موضوع مقابله با تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا با رنگین پوستان
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در این دوره یکی از موضوعات مهم بخش مسابقه بین‌الملل را به موضوع توجه به پذیرش آثاری با موضوع مقابله با تبعیض‌نژادی و خشونت پلیس آمریکا با رنگین‌پوستان اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، روابط عمومی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: چرخش جمعیت ایالات متحده از سفید پوست به اقلیت‌های رنگین پوست عمدتاً از نژاد آفریقایی-آمریکایی و اسپانیایی-آمریکایی تشکیل واقعیتی مسلم و آشکار است. سابقه و قدمت پدیده بردگی و تبعیض نژادی از یک سو و رشد جمعیت رنگین پوستان از دیگر سو باعث شده تا در جامعه امروز آمریکا بیش از هر زمان دیگری شاهد اعمال تبعیض، خشونت، زورگیری، آزار و اذیت علیه رنگین پوستان، اقلیت های دینی و نژادی باشد.

از آنجا که این اقلیت‌ها، طیف گسترده‌ای از نژادها و قومیت‌های بشری، از سیاه پوستان گرفته تا سرخ پوستان، زردپوستان، مردمان آمریکای لاتین و همچنین مسلمانان را در برمی‌گیرد، مسئله خشونت پلیس در آمریکا، در سطحی بین‌المللی نگریسته شده و از نگرانی‌های همه سازمان‌های بین‌المللی و نیز سایر کشورها به شمار می‌آید و از مقولات مهمی است که باید به طور ویژه از جنبه‌های مختلف به آن پرداخته شود.

بر پایه این خبر؛ چهاردهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت به منظور تبیین و گسترش "فرهنگ مقاومت". در سه بخش مسابقه بین­الملل، جایزه ویژه عماد مغنیه و چشم­انداز سینمای مقاومت در جهان، با حضور آثاری که به مقاومت مسلمانان و مظلومان جهان پرداخته­اند، برگزار می­گردد. کلیه فیلم­های سینمایی و مستند که از ژانویه سال 2014 در ایران و سایر کشورها تولید شده­اند می­توانند در این بخش شرکت نمایند.

شایان ذکر است جشنواره بین المللی فیلم مقاومت امسال همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار می‌شود.

نظر شما