روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش اعلام کرد:

سعید عالم زاده به تماشای" فصل بهار نارنج" نشست

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۴:۲۰:۴۹
کد خبر: ۳۹۴۵۸۱
سعید عالم زاده به تماشای فصل بهار نارنج نشست
سعید عالم زاده کارگردان سینما و تلویزیون نمایش "فصل بهار نارنج" را یک نو آوری و ابداع در تئاتر توصیف کردو «گفت :این که با تعدادی بازیگر نابینا در چنین صحنه ای و به این خوبی بتوان کار کرد جای شگفتی و خوشحالی دارد.»

به گزارش خبرگزاری برنا، سعید عالم زاده کارگردان سینما و تلویزیون  روزدوشنبه 30 فروردین ماه با حضور در خانه نمایش اداره تئاتر از نمایش "فصل بهارنارنج" نوشته محمود ناظری و به کارگردانی غلامرضا عربی دیدن کرد.

 
عالم زاده پس از تماشای نمایش گفت:  درباره ی نمایش فصل بهار نارنج نمی توان با کلمات احساس خود را  بیان کرد. در ابتدا به خاطر این که تمام بازیگران این نمایش نابینا بودند بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم چون اولین بار است که چنین نمایشی را می بینم شاید فیلم های بسیاری درباره نابینایان و با بازیگران نابینا دیده باشم، اما این صحنه و این خطوط چهل سانتی که به زیبایی طراحی شده است تا به خوبی بتواند بازیگران را برای انجام میزانسن هدایت می کند خیلی من را تحت تاثیر قرار داد .
 
وی در ادامه گفت : این گروه آن طور که من شنیدم چهارده ماه تمرین کرده است، و طراحی صحنه  نمایش نیزبه زیبایی به بازیگران برای انجام میزانسن ها کد می دهد، اما برای اجرای یک نمایش پنجاه دقیقه ای و انجام  چنین میزانسن هایی و باوجود دکور و لوازم صحنه تمرکزی خاص می خواهد ، خود من به عنوان یک تماشاگر هر لحظه دراجرا دل شوره داشتم که نکنداتفاقی بیفتد.. اما این دوستان با اینکه یکدیگر را نمی دیدند به خوبی حرکت ها، رفتار ها و ارتباط با یکدیگر را بر روی صحنه انجام دادند.
 
وی عنوان کرد: جدایِ مسائل تکنیکی موجود در تئاتر به نظرم این اجرا یک  ابداع و نو آوری در تئاتر است،اینکه یکسری بازیگر نابینا را بر روی صحنه بیاوریم و بتوانیم به این خوبی با آنها کار کنیم واقعا جای شگفتی و خوشحالی دارد،ای کاش بشود که در طول اجرا ا از این گروه و اجرایشان تله فیلم یا تله تئاتری تهیه شود و بتوان آن را برای پخش درتلویزیون ارائه داد.
 
 عالم زاده در پایان گفت: خسته نباشید می گویم به تمام عوامل این گروه همچنین نویسنده نمایشنامه به خاطر متن زیبایی که نوشته اند و باید تشکر ویژه ای کرد ازدست اندرکاران خانه نمایش اداره تئاتر به خاطر اینکه چنین فرصتی را به این هنرمندان دادند، که بتوانند هنرشان را به معرض دید بگذارند.
ندا سلیمانی، علی بلبلی، مریم دیهیم‌بخت، حجت‌الله سنگانه، بابک محمدزاده، محسن رستمی، حمیدرضا کیانی‌خواه و شیما شوری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
 
«فصل بهار نارنج» به نویسندگی محمود ناظری و کارگردانی غلامرضا عربی تا نیمه اردیبهشت‌ماه هر روز به جزء شنبه‌ها، ساعت 19 در خانه نمایش به روی صحنه است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز