بازدید مهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر از بنیاد سینمایی فارابی

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۱۴:۵۸:۵۰
کد خبر: ۳۹۵۹۶۸
بازدید مهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر از بنیاد سینمایی فارابی
جمعی از مهمانان خارجی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از بنیاد سینمایی فارابی بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهمان خارجی حاضر در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور در بنیاد سینمایی فارابی، ضمن بازدید از این بنیاد و موزه آبگینه، با مدیرعامل بنیاد گفت‌وگوی صمیمانه داشتند. در ادامه، «علیرضا تابش» با همراهی جمعی از مدیران سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی، با هیأت سه نفره سینمای هنگ‌کنگ دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار صمیمانه، هیأت هنگ‌کنگی شامل «ولینگتون فانگ/Wellington Fung» دبیر کل سازمان سینمایی هنگ‌کنگ، «گینسون چانگ/Kinson Tsang» مدیرعامل استودیوهای ام بی اس، «الیوت اُ/Elliot Au» مسئول دولتی بنیاد خلاقیت، با هیأت ایرانی: «حبیب ایل بیگی» معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی،«ایرج تقی‌پور» مدیر بین‌الملل مؤسسه رسانه‎‌های تصویری،«محمد حسین فرج» معاون دفتر مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، «محمدرضا فرجی» مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی، «دکتر محمدعلی حسین‌نژاد» عضو شورای بین‌الملل سازمان سینمایی، «امیر اسفندیاری» معاون بین‌الملل بنیاد فارابی، «مسعود احمدیان» معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد فارابی، «محسن شمس» معاون پشتیبانی تولید و بازرگانی بنیاد فارابی و«مهدی پیماندار» خزانه‌دار بنیاد فارابی دیدار و گفت‌گو کردند. 

در این دیدار، «ولینگتون فانگ» دبیر کل سازمان سینمایی هنگ‌کنگ، ضمن ارائه گزارش جامعی از روند فیلمسازی در چین و هنگ‌کنگ، گفت: سفر ما به ایران، موجب شد تا شناخت بهتر و عمیق‌تری نسبت به سینمای ایران پیدا کنیم؛ این قطعاً در توسعه روابط سینمایی فی‌مابین مؤثر خواهد بود. 

وی در ادامه گفت: این سفر به منزله آغاز شناخت ما از سینمای ایران قلمداد می‌شود و سعی خواهیم کرد در طول اقامت‌مان با ملاقات‌ها و بازدیدهایی که خواهیم داشت به افق‌های روشن‌تری برای همکاری مشترک سینمایی دست یابیم. 

وی افزود: هنگ‌کنگ همه ساله در ماه مارس (اسفند) یک نمایشگاه با عنوان نمایشگاه «سرگرمی» در حوزه سینما برگزار می‌کند که از مدیران سینمایی ایران دعوت می‌کنیم تا با حضور در این نمایشگاه، با صنعت توسعه یافته سینمای هنگ‌کنگ بیشتر آشنا شوند. علاوه بر این دستاوردهای این نمایشگاه می‌تواند برای بهره‌گیری در سینمای ایران بسیار مفید باشد.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این دیدار ضمن ارائه دورنمایی کامل از سینمای ایران و بنیاد سینمایی فارابی، گفت: خوب است که چین، هنگ‌کنگ و دیگر کشورهای آسیای شرقی، سینمای ایران را بیشتر بشناسند. هر چند که می‌دانیم فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های سینمایی چین و هنگ‌کنگ علاقمندان قابل توجهی دارد. 

وی افزود: وقت آن رسیده تا سینمای ایران در نزد توده و عامه مردم چین و هنگ‌کنگ بیشتر دیده و فهمیده شود. ایجاد شرایط اکران فیلم‌های ایرانی در سینماهای چین و هنگ‌کنگ موجب خشنودی سینمای ایران خواهد بود. 

تابش در ادامه گفت: ایران دارای اقلیم متنوعی است که می‌تواند لوکیشن فیلم‌های چینی و هنگ‌کنگی باشد و سینمای ایران از ورود به پروژه‌های مشترک استقبال می‌کند. 

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه گفت: سفر شما به ایران کمک می‌کند تا فرهنگ و هنر ایران را بیش از پیش بشناسید و این شناخت می‌تواند گام مؤثری باشد تا سینمای ایران نیز برای ارتباط با مخاطبان آسیای شرقی، بازار جدیدی را پیدا کند.

تابش تأکید کرد: بنیاد سینمایی فارابی از تولید مشترک، با اولویت لوکیشن شدن ایران و بهره‌گیری از توان فنی و هنری سینماگران ایرانی حتماً استقبال می‌کند و امیدواریم زمینه‌های این همکاری در سفرها و دیدارهای بعدی تحقق یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز