در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر:

پویانمایی‌های جدید کانون در نوزدهمین بازار فیلم جشنواره عرضه می شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۰۹:۵۹:۵۷
کد خبر: ۳۹۶۱۷۶
پویانمایی‌های جدید کانون در نوزدهمین بازار فیلم جشنواره عرضه می شود
پنج عنوان از جدیدترین پویانمایی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نوزدهمین بازار بین‌المللی فجر به مخاطبان عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، این بازار که در کنار سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از 1 تا 6 اردیبهشت برپا شده است، از جمله نخستین رویدادهایی است که کانون این فیلم‌های خود را شامل «زندگی مورچه‌ها» به کارگردانی مهرداد شیخان، «سایه‌ای که نور شد» به کارگردانی نازنین سبحان سربندی، «ماه من، ماه ما» به کارگردانی محمد ناصری، «رویاها در یک روز» به کارگردانی صادق جوادی و «من، پنجره و گربه» به کارگردانی فاطمه گودرزی به نمایش می‌گذارد.

این بازار در طبقه ششم کاخ جشنواره پردیس سینمایی چارسو برپا شده است و در آن 20 شرکت و موسسه تولید فیلم ایرانی و نیز 35 شرکت خارجی در قالب 20 غرفه خارجی از کشورهای افغانستان، ارمنستان، استرالیا، اتریش، آذربایجان، بنگلادش، برزیل، کانادا، چین، کرواسی، جمهوری چک، استونی، فرانسه، گرجستان، آلمان، هنگ‌کنگ، ایسلند، هندوستان، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، کویت، لیتوانی، لبنان، مالزی، مکزیک، هلند، نروژ، پاکستان، لهستان، قطر، روسیه، اسلواکی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، سوریه، تایوان، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، امارات متحده عربی، انگلستان، اکراین و آمریکا به همراه تعداد بسیاری از میهمانان دعوت شده به جشنواره حضور دارند.

همچنین خریداران و توزیع‌کنندگان می‌توانند در محل ویژه‌ای که اختصاص به نمایش فیلم‌های منتخب دارد به صورت شخصی  و در اتاقک‌هایی که به این منظور تعبیه شده، فیلم تماشا کنند.

از  کانون پرورش فکری نیز 9 پویانمایی ساخته شده در سال‌های 2015 و 2016 میلادی، به این آرشیو فیلم معرفی شد که از این میان سه فیلم «وقتی بچه بودم»، «پدربزرگ» و «مومو» از سوی هیئت انتخاب جشنواره برگزیده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در همین حال در نخستین روز برگزاری این رویداد، یک شرکت به‌نام ایرانی و یکی از متخصصان این رشته به کانون پیشنهاد کردند: بارگذاری فیلم‌ها، تله فیلم و تئاترهای کانون را بر روی تلویزیون اینترنتی (آی پی تی وی) برعهده بگیرند.

ساعت کار نوزدهمین بازار بین‌المللی فیلم فجر از ساعت 14 تا 21 اعلام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز