کارگردان لرستانی سینما وتلوزیون خطاب به فیلم سازان جوان:

به عنوان یک فیلم ساز شما نباید مدیحه گوی کسی باشید ولی واقعیت ها را روشن بگویید

۱۳۹۵/۰۲/۰۵ - ۱۱:۵۶:۰۶
کد خبر: ۳۹۶۳۱۷
به عنوان یک فیلم ساز شما نباید مدیحه گوی کسی باشید ولی واقعیت ها را روشن بگویید
سعید سلطانی کارگردان برجسته سینما و تلویزیون در چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در لرستان به فیلم سازان جوان گفت: به عنوان یک فیلم ساز شما نباید مدیحه گوی کسی باشید ولی واقعیت ها را روشن بگویید.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،سعید سلطانی کارگردان برجسته سینما و تلویزیون در چهل و پنجمین  جشنواره بین المللی فیلم رشد در لرستان به فیلم سازان جوان گفت: به عنوان یک فیلم ساز شما نباید مدیحه گوی کسی باشید ولی واقعیت ها را روشن بگویید.

سلطانی با اشاره به اینکه روشن کردن راه برای نسل آتی از اهداف برگزاری جشنواره فیلم رشد است،عنوان کرد: سینما و تلویزیون به عنوان یکی از قدرتمند ترین رسانه ها مطرح بوده و جریان و فرهنگ می سازد.

وی با بیان اینکه سینما به عنوان یک علم و دانش مطرح است و باید به عنوان علم به آن توجه شود، بیان کرد: بخش مهمی از اتفاقات امروز سینما حاصل دانشی است که با سالها کار به دست آمده است.

این کارگردان برجسته سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه باید به صورت آکادمیک و علمی به آموزش سینما پرداخته شود، خاطر نشان کرد: هیچکس با گذراندن کلاس های کارگردانی، کارگردان نمی شود و باید جوهره و خاصیت هنری در فرد باشد.

سلطانی با اشاره به اینکه درست دیدن برای نسل امروز مهم است، افزود: باید با نگاه شریف تر و سالم تر به جامعه نگاه کرد.

وی تصزیح کرد: هرچه شریف تر نگاه کنیم در حوزه سینما نگاه شریف تری از شما صادر می شود و تاثیر عمیق تری خواهد داشت.

این کارگردان برجسته سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه نوع نگاه نسل جوان فیلم ساز باید تربیت شود، گفت: بسیاری از کسانی که جایزه گرفته اند از جشنواره بخشی را که جهت می دهند در فیلم هایشان بخش هایی است که ضعف ها و کاستی های کشور گفته می شود.

سلطانی خطاب به فیلم سازان جوان اظهار داشت: به عنوان یک فیلم ساز شما نباید مدیحه گوی کسی باشید ولی واقعیت ها را روشن بگویید.

وی با تاکید بر اینکه فیلم هایی بسازید که علاوه بر طرح مسئله راهکار و افق روشن نیز داشته باشد، افزود: در چند سال اخیر هر موقع به عنوان یک بیننده به سینما رفتم وقتی از سینما خارج شدم احساس دلتنگی کرده ام.

این کارگردان برجسته سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه بخشی از  سیاه نمایی ها مربوط به نوع سیاه دیدن ماست، گفت: بسیاری از مشکلات باید گفته شود اما به شرافت قلم و نگاه خود احترام بگذارید و دائما در حال شستن نگاه خود باشید.

سلطانی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون فیلمی راجع به قوم لر و زادگاه خود نساخته است گفت: ساخت چنین فیلمی برای من به عنوان یک کارگردانی که تعصب دارم نسبت به اقلیم خود یک وظیفه است.

وی با بیان اینکه البته بخشی از این موضوع در مجموعه «خانه ای در تاریکی» اتفاق افتاد، تصریح کرد: عمق فرهنگی منطقه آنقدر زیاد است که با یک فیلم قابل گفتن نیست.

این کارگردان لرستانی سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه سهم ساخت یک فیلم در مورد قوم لر پیش من محفوظ است، تاکیدکرد: این وظیفه بر گردن من است و در اولین فرصتی که پیش آید قصه ای کارآمد تر از مجموعه «پس از باران» راجع به استان خودم می سازم

گفتنی است که سعید سلطانی متولد الیگودرز است ومعروفیتش را در عرصه هنر فیلمسازی به واسطه سریال "پس از باران "کسب کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز