اختصاصی برنا:

امین تارخ: جشنواره جهانی فیلم فجر دوباره سینمای ایران را مطرح می‌کند

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۸:۴۴:۲۲
کد خبر: ۳۹۶۶۴۳
امین تارخ: جشنواره جهانی فیلم فجر دوباره سینمای ایران را مطرح می‌کند
امین تارخ با اعلام اینکه جدایی بخش بین الملل از بخش ملی را اتفاق مبارکی خواند گفت: یک مقداری در سالهای اخیر سروصدای سینمای ایران خاموش شده ولی همین جشنواره جهانی فیلم فجر می تواند دوباره سینمای ایران را مطرح کند.

امین تارخ بازیگر تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا در رابطه با ارزیابی خود از جدایی بخش بین الملل از بخش ملی،اظهار داشت: اتفاق مبارکی رخ داده است بخش سودای سیمرغ و نگاه نو جشنواره فیلم فجر آتش بیشتری را بین مخاطبان راه می انداخت که بخش بین الملل تقریبا به یک اتفاق حاشیه ای جشنواره تبدیل شده بود.

وی در ادامه افزود: هم یک اعتبار دگرگونه ای برای بخش جهانی این جشنواره قائل شدند‌ و بخش ملی جشنواره فیلم فجر دارای استقلال بیشتری شد.

وی در پاسخ به اینکه عده ای هم بر این باور هستند که جشنواره خروجی آنچنان مثبتی ندارد، گفت: نه، اصلا اینطور نیست انگار تصمیم گرفتیم که سینمای جهان بر روی سینمای ایران حساب نکند این جشنواره نوپا است و در سالهای اولیه به سر می برد و شاید در این سالها شاهد حضور کم رنگ فیلمسازان و آثار مطرح دنیا در جشنواره بخش بین الملل باشیم اما قرار نیست این اتفاق تا ابد پابرچا بماند چرا که در گذشته سینماگران مطرحی پا به جشنواره فیلم فجر می گذاشتند یک مقداری در سالهای اخیر سروصدا سینمای ایران خاموش شده ولی همین جشنواره جهانی فیلم فجر می تواند دوباره سینمای ایران را مطرح کند.

وی با اعلام اینکه فیلمنامه ها در تلویزیون آن چنان وی را ترغیب و تشویق به نقش آفرینی نمی کند، گفت: در آثاری نقش آفرینی هم مانند جراحت، صاحبدلان، بوعلی سینا، معصومیت از دست رفته را ایفا کردم که مردم از آن خاطرات خوبی دارند و با پذیرفتن نقش های دم دستی نباید آن خاطرات را در ذهن مردم خراب کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز