در شب تبادل دوستی فرانسه و ایران؛

قطعاتی از شوپن و موزارت در تالار حافظ شیراز نواخته شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۰۸:۵۹:۵۵
کد خبر: ۳۹۶۶۵۸
قطعاتی از شوپن و موزارت در تالار حافظ شیراز نواخته شد
شیراز- در شب تبادل دوستی کشورهای فرانسه و ایران که در تالار حافظ شیراز رقم خورد قطعاتی از شوپن و موزارت توسط «گیوم ونسال» نوازنده فرانسوی نواخته شد.
به گزارش خبرگزاری برنا، درحالیکه تمامی صندلی های تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس یکشنبه شب در تسخیر گردشگران و میهمانان فرانسوی قرار داشت، سولیست ارکستر الیانس به روی صحنه رفت تا با اجرای قطعاتی برای پیانو هنرمندان شهر ادب و هنر را به میهمانی موسیقی دعوت کند.

شوق بازگشت به خاک وطن

کارولین کرین سنتوز، مدیر ارکستر الیانس فرانسه در ابتدای این برنامه که با عنوان «تبادل دوستی بین ایران و فرانسه» برگزار شد با بهره مندی از زبان فارسی به همراه گویش فرانسوی به سخنرانی پرداخت و گفت: سفر من و همراهانم به ایران و در ادامه به شیراز با شور و علاقه بسیار انجام می گیرد و از اینکه توانستیم به همراه پژمان معمارزاده که شوق فراوانی به بازگشت به خاک وطن دارد به این سفر بیاییم برای ما جای بسی خوشحالی دارد.

او که متن سخنرانی خود را به فارسی برای حضار می خواند، هدف خود و این گروه از گردشگران فرانسوی به ایران را معرفی و شناساندن این کشور و فرهنگ آن به هم میهمان فرانسوی خود دانست و افزود: در فرانسه بسیاری از مردم و هنرمندان مشتاق سفر به ایران هستند و این سفر میزان شوق ما به کشور شما را نشان می دهد.

مدیر ارکستر الیانس فرانسه اجرای موسیقی در این برنامه را در جهت دوستی گرم دو ملت عنوان کرد و گفت: ۱۴۰ نفر از گردشگران، هنرمندان و متخصصان فرانسوی به این هدف پای در ایران و شهر شیراز گذاشته اند که پایه های دوستی مردم دو کشور را مستحکم سازند.

ارکستر موسیقی الیانس در حال کشف ایران

پژمان معمارزاده هم در این گردهمایی پیش از هنرنمایی «گیوم ونسال»، هنرمند پیانیست فرانسوی پشت تریبون قرار گرفت و با فارسی دست و پا شکسته ای حضور خود را به همراه فرانسوی ها در شهر شیراز را مایه مباهات خود دانست.

او با بیان اینکه همیشه دلش برای ایران تپیده، ادامه داد: اگر امشب گردهم آمدیم برای معرفی کشورمان به مردم و سرآمدان فرانسوی است.

معمارزاده که در این سفر به همراه ۲۰ هنرمند موسیقی کشور فرانسه در شهرهای اصفهان، یزد، کرمان و تهران به گردش پرداخته اند، بیان کرد: در این سفر ارکستر موسیقی الیانس در حال کشف ایران است.

در برنامه «تبادل دوستی فرانسه و ایران» افزون بر حضور ۱۴۰ فرانسوی، چهره های ادبی، فرهنگی و هنری شیراز به استقبال این گروه آمدند.

 

منبع:مهر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز