سه خبر از رادیو فرهنگ

صدای «فراهنگ»، «شنیدنی‌های تاریخ» و «نیستان» به گوش می‌رسد

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۴:۲۱:۲۳
کد خبر: ۳۹۶۹۳۲
صدای «فراهنگ»، «شنیدنی‌های تاریخ» و «نیستان» به گوش می‌رسد
«فراهنگ»، «شنیدنی های تاریخ» و «نیستان» تازه های شبکه رادیویی فرهنگ هستند که ۷ اردیبهشت روی آنتن می روند.
به گزارش خبرگزاری برنا، کتاب «هرگز از من مپرس» ناتالیا گینزبورگ با ترجمه‌ آنتونیا شرکا سه شنبه ۷ اردیبهشت در برنامه «فراهنگ» رادیو فرهنگ بازخوانی می شود. برنامه «فراهنگ» کاری از گروه کتاب است که هر شب ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود و به معرفی و خوانش کتاب به همراه پخش موسیقی اختصاص دارد.

 ناتالیا گینزبورگ، نویسنده‌ ایتالیایی، برای مخاطبان ایرانی ‌آشناست و بیشتر آثارش به زبان فارسی برگردانده شده است. یادداشت‌های شخصی ناتالیا گینزبورگ در کتابی با نام «هرگز از من نپرس» با ترجمه آنتونیا شرکا در ۱۴۱ صفحه با قیمت ۵۹۰۰ تومان از سوی انتشارات منظومه خرد روانه بازار نشر شد.

این کتاب در دهه هفتاد توسط گینزبورگ و در دوره‌ای از زندگی وی که به سن کهولت رسیده، نوشته شده است. این نویسنده که با داستان‌ها و رمان‌هایش شهرت دارد در سال‌های آخر عمر مجموعه‌ای از یادداشت‌ها، مقاله‌ها و خاطره‌هایش را گردآوری کرد. در این کتاب نقدهای کوتاه وی درباره ادبیات، فیلم و نقاشی هم آمده است. این کتاب دنباله‌ای نیز با نام «زندگی تخیلی» دارد که نشر منظومه خرد، ترجمه این کتاب را پس از چاپ «هرگز از من مپرس» در دستور کار دارد.

 تهیه کننده این برنامه الهه بیات، نویسندگی علی عظیمی نژادان و اجرای آن به عهده نرگس اصفهانی و رضا کاشفی است.

زندگی شکسپیر شنیدنی شد

برنامه «شنیدنی های تاریخ» سه شنبه ۷ اردیبهشت زندگی ویلیام شکسپیر، شاعر و نمایشنامه نویس شهیر انگلیسی را روایت می کند.

این برنامه به بازخوانی حوادث و رخدادها و ماجراهای جالبی که در تاریخ ایران و جهان اتفاق افتاده است می پردازد و هر شب در ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه  با صدای بهروز رضوی پخش می شود.

ویلیام شکسپیر شاعر و نویسنده انگلیسی، مشهور به شاعر ملی انگلستان خالق آثاری چون هملت، شاه‌لیر، مکبث، اتللو، تاجر ونیزی و ... است. برنامه شنیدنی های تاریخ فردا زندگی و آثار این نویسنده بزرگ را بازخوانی و روایت می کند.

 برنامه «شنیدنی های تاریخ» به تهیه کنندگی امیرحسین محمودی و نویسندگی مهرنوش محتشمی از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که با شعار تاریخ شنیدنی است.

نادر گلچین پیشکسوت موسیقی در رادیو

گفتگو با پیشکسوت موسیقی ایرانی، نادر گلچین را سه شنبه ۷ اردیبهشت از برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ بشنوید.

ندا رادمهر گزارشگر برنامه در برنامه فردا میزبان نادر گلچین پیشکسوت موسیقی ایرانی خواهد بود و با وی درباره آثارش گفتگو می کند.

برنامه «نیستان» همچنین از علی سلیمی آهنگساز فقید آذربایجانی و خالق ترانه مشهور «آیریلیق» یاد می کند. شهرام آقایی پور نیز در این برنامه در ادامه بررسی آثار عارف قزوینی، ترانه مشهور «گریه نکن» این شاعر بزرگ را بررسی می کند.

برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ، برنامه ای با موضوع موسیقی ایرانی است که هر روز ساعت ۱۴:۳۰ پخش می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی وحید رستگاری، دستیار تهیه فاطمه حق وردی و با اجرای فاطمه رکنی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز