با حضور چهره های برجسته فرهنگی هنری درارسباران ؛

" قلم باوران" ویژه تجلیل از ۶ استاد تمام رشته هنربرگزارمی شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۴:۴۸:۱۷
کد خبر: ۳۹۶۹۴۶
 قلم باوران ویژه تجلیل از ۶ استاد تمام رشته هنربرگزارمی شود
"قلم باوران" ویژه تجلیل از 6 استاد تمام رشته هنر به پاس یک عمر تلاش در اعتلای هنر کشور همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم 12 اردیبهشت ساعت 17 در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، اساتید برجسته هنر ؛ محمد حسین حلیمی، غلامرضا اسلامی، غلامعلی حاتم، محمدخزایی و مهدی حسینی که عمر خود را صرف بالندگی هنر ایرانی کردند و سال ها به تالیف و نشر کتاب های تخصصی هنر گذراندند در این برنامه تجلیل می شوند .

همچنین آیین نکوداشت زنده یاد" مهرانگیز مظاهری تهرانی" در برنامه "قلم باوران" به پاس فعالیت های ارزنده این محقق و استاد برجسته تاریخ هنر برگزار می شود. وی سال ها به تدریس رشته های تاریخ هنر، هنر اسلامی وصنایع دستی در دانشگاه های ایران مشغول بود، مدرک دکترای خود را در رشته تاریخ هنر از دانشگاه های فرانسه و بلژیک اخذ کرد. سال ها استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) بود . وی در سال 1392 براثر عارضه قلبی درگذشت .

محمدحسین حلیمی استاد رشته گرافیک است که کتاب اصول ومبانی هنرهای تجسمی وی در دوره 12 کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کتاب سال برگزیده شد. غلامعلی حاتم تحصیلکرده رشته باستان شناسی و دکترای تاریخ هنر دارای تالیفاتی چون  معماری اسلامی ایران دوره سلجوقیان و آشنایی با هنر است . مهدی حسینی فارغ التحصیل انستیتو هنر از دانشگاه های شیکاگو وپرات کشور آمریکا و از اساتید دانشگاه هنر تهران است .

محمدخزایی تحصیلکرده  رشته گرافیک از دانشگاه تهران و تربیت مدرس ودکترای ارتباط تصویری هنراسلامی از دانشگاه بیرمنگام انگلستان پژوهشگر ومدرس رشته گرافیک در دانشگاه های هنر کشور است . وی طی سال های 1380 و 1384استاد  وپژوهشگرنمونه دانشگاه تربیت مدرس شد و ده ها مقاله وکتاب در حوزه هنر به تالیف رسانده است . غلامرضا اسلامی نیز پژوهشگر ومدرس رشته معماری که تاکنون صدها مقاله و فصلنامه نظیر( بایسته های مسجد از دیدگاه اسلامی، بازشناسی اصل افق گرایی درمعماری اسلامی ، کیفیت محیط مسکونی معاصرو ...) به قلم وی به رشته تحریردرآمده است .

این ویژه برنامه با همکاری و مشارکت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ سرای ارسباران ، بنیان چهره های ماندگار ایران، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس ، دانشگاه هنر و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 3 برگزار می شود .

علاقمندان جهت حضور در این برنامه  می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 20-22872818 تماس بگیرند.

نظر شما