چهارشنبه ۸ اردیبهشت

«پسرانی با گوش‌های شکسته» به موزه سینما می‌روند

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۸:۲۳:۴۰
کد خبر: ۳۹۷۰۹۱
آیین افتتاح فیلم «پسرانی با گوش‌های شکسته» ساخته نیما شایقی چهارشنبه هشت اردیبهشت ماه ساعت بیست در موزه سینما انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، این فیلم که در سال ٩٢ در بخش مستند «حقیقت» جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، اولین فیلم بلند نیما شایقی به شمار می‌رود. او پیش از این، چند فیلم کوتاه و مستند را در خارج از کشور ساخته بود که در جشنواره‌‌های جهانی هم مورد تقدیر قرار گرفتند.

«پسرانی با گوش‌های شکسته» که تهیه‌کنندگی آن بر عهده سیامک شایقی کارگردان پیشکسوت است، روایت‌گر بلوغ نوجوانان کشتی‌گیرى است که سودای قهرمانی المپیک را دارند، ولی در عمل با آن چیزی که روبه‌رو می‌شوند و دست و پنجه نرم می‌کنند نه تنها قهرمانی بلکه واقعیت و مصائب زندگی خودشان است. این فیلم تلاش می‌کند تا نگاهی انسانی و صمیمانه به آرزوها و چالش‌های زندگی کشتی‌گیران نوجوانی که در حال گذار و آماده‌سازی برای مواجهه با بزرگترین رویداد زندگی‌شان هستند داشته باشد. به همین جهت در «پسرانی با گوش‌های شکسته» زندگی پنج نوجوان کشتی‌گیر در طول یک سال از زوایای مختلف نشان داده می‌شود و فیلمساز تلاش می‌کند پس‌زمینه‌های قومی، فرهنگی، وضعیت معیشتی، آمال و آرزوها و نوع و تغییر نگرش آنان به زندگی و کشتی را آنچنان که هست به تصویر بکشد.

index

عوامل این فیلم عبارتند از:

نیما شایقی «کارگردان»، سیامک شایقی «تهیه‌کننده»، گلریز کلاهی، دیوید الموتی، نیما شایقی «تهیه‌کنندگان همکار»، فریدون آو، ایرج شیروانی، دامنیک یانگ «مشاوران تهیه»، ایرج حقیقی‌پور، راجر ایتان «مدیر تصویربرداری»، آرتو سلمی «تدوین»، کایرون مگوایر «موسیقی»، میشا اسلامیه، جیمز مرگان، علی ابوالصدق، استیفن باند، حسین ابوالصدق «صدا»، ملکوم الیسون «اصلاح رنگ و نور»

ناگفته نماند این فیلم علاوه بر شرکت در بخش مستند جشنواره فیلم فجر، در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و توانست عناوین مختلفی را از آن خود کند که مهمترین آنها عبارتند از حضور در بخش مسابقه جشنواره‌های بین‌المللی تاییده شده اسکار نظیر مستند آمریکا، بیگ اسکای و ویژن دو ریل سوئیس. این فیلم در جشنواره‌های دیگری نظیر بارسلون و کولورادو هم حضور داشت و مورد تقدیر قرار گرفت.

 

نظر شما