آموس برتولاچی، استاد ایتالیایی فلسفه اسلامی:

در جست‌وجوی الهیات شفای ابن سینا به کتابخانه و موزه ملی ملک آمده‌ایم

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۹:۳۰:۳۸
کد خبر: ۳۹۷۱۵۷
در جست‌وجوی الهیات شفای ابن سینا به کتابخانه و موزه ملی ملک آمده‌ایم
نماینده «پروژه تصحیح و ترجمه به انگلیسی الهیات شفای ابن سینا» در دانشگاه اسکوالا نرماله سوپریوره ایتالیا با حضور در کتابخانه و موزه ملی ملک و بازدید و مطالعه قدیم‌ترین نسخه شفا اثر جاودانه ابن سینا، جزییات این پروژه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، موقوفه آستان قدس رضوی، آموس برتولاچی، استاد فلسفه اسلامی در دانشگاه اسکوالا نرماله سوپریوره ایتالیا که اردیبهشت 1395 خورشیدی به ایران سفر کرده است، هم‌زمان با بازدید از گنجینه نسخه‌های خطی و آثار تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک گفت: برای پیشبرد «پروژه تصحیح و ترجمه به انگلیسی الهیات شفای ابن سینا» به ایران آمده‌ام. همچنین به نمایندگی از دانشگاه اسکوالا نرماله سوپریوره برای گسترش ارتباطات و پیوندهای فرهنگی با مراکز و نهادهای فرهنگ، علمی و کتابخانه‌ای ایران، برآن‌ام زمینه همکاری‌ها و تفاهم‌هایی را فراهم کنم.

آموس برتولاچی افزود: ابن سینا پیونددهنده فلسفه یونانی به غرب لاتین در قرون وسطای اروپا است. فیلسوف بزرگ ایرانی از این نظر اهمیتی فراوان دارد. تصحیح‌هایی که تاکنون از الهیات شفا انجام شده عمدتا بر اساس شش نسخه مبتنی بوده که هیچ‌یک در ایران نبوده‌اند. در حالی که می‌دانیم بیش از 200 نسخه از الهیات شفا وجود دارد که بیش‌تر آن‌ها در ایران است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز