با نمایش دو انیمیشن؛

برنامه بهار سینماتک موزه هنرهای معاصر آغاز می شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۳:۰۰:۰۸
کد خبر: ۳۹۷۳۴۶
برنامه بهار سینماتک موزه هنرهای معاصر آغاز می شود
دوره بهار سینماتک موزه هنرهای معاصرتهران از روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت با نمایش دو انیمیشن «حکایت روباه» و «انتقام فیلمبردار» لادیسلاس استارویچ آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، دوره بهار سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران با همکاری گروه انیمیشن دانشکده‌ سینما ـ تئاتر دانشگاه هنر برنامه‌ای را برای نمایش در این فصل در نظر گرفته ‌است که گلچینی از مهم‌ترین آثار تاریخ انیمیشن عروسکی و استاپ موشن را از جهان هیجان‌انگیز و رنگارنگ این‌گونه آثار به بیننده‌ علاقمند ارائه می‌کند.

این دوره به ۹ سانس مرور تاریخی استاپ‌موشن (انیمیشن‌های عروسکی) شامل آثاری از کارل زمان، یان شوانکمایر، یرژی بارتا، یرژی ترنکا و انیمیشن‌های کوتاهی از روسیه، چک، ژاپن، بریتانیا (طی بازه‌ زمانی از سال ۱۹۱۲ تا کنون) اختصاص دارد.

همچنین در این دوره (بهار ۹۵) در بخش «یک فیلمساز یک نگاه» هفت فیلم هوشیائوشین فیلمساز تایوانی که سال گذشته جایزه‌ بهترین کارگردانی را به خاطر فیلم سینمایی «آدمکش» از جشنواره‌ کن دریافت کرده است و از این رو طی یک سال گذشته در نشریات فارسی‌ زبان نیز محور بحث‌های نقادانه‌ بسیاری بوده است به نمایش درمی آید.

انیمیشن «حکایت روباه» محصول سال ۱۹۳۰ به مدت ۶۳ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی و انیمیشن «انتقام فیلمبردار» محصول سال ۱۹۱۲ به مدت ۱۳ دقیقه، صامت و به صورت میان نویس انگلیسی هر دو ساخته‌ لادیسلاس استارویچ  روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ به نمایش گذاشته می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز