در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر:

«قوچ‌ها» برنده جایزه‌ی سیمرغ زرین بهترین فیلم جشنواره‌ شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۳:۴۱:۲۲
کد خبر: ۳۹۷۳۸۶
«قوچ‌ها» برنده جایزه‌ی سیمرغ زرین بهترین فیلم جشنواره‌ شد
کشور ایسلند با «قوچ‌ها»یش جایزه‌ی سیمرغ زرین بهترین فیلم، جشنواره‌ی جهانی فجر را در حالی گرفت که پیش از این در جشنواره معتبر "کن" برگزیده شده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، «قوچ‌ها»؛ فیلم سال 2015 «گریمور هاکونارسون» کارگردان ایسلندی است که پیش از کسب سیمرغ زرین بهترین فیلم جشنواره جهانی فجر، جایزه «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن 2015 را نیز از آن خود کرده است.

«قوچ‌ها» با بودجه‌ای یک میلیون و 750 هزار یورویی ساخته شد و طی هفته نخست اکران در فوریه 2016، فروشی 13 هزار و 289 دلاری در آمریکا کسب کرد.

فروش کلی فیلم «هاکونارسون» در این کشور تا 8 آوریل به 141 هزار و 922 دلار رسید.

این اثر سینمایی نماینده ایسلند در بخش فیلم‌های خارجی هشتادوهشتمین جوایز آکادمی اسکار شد اما به نامزدی این جایزه دست پیدا نکرد.

برنده جشنواره جهانی فجر ایران در بخش سینمای معاصر جهانِ فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو 2015 هم به نمایش درآمده است.

«سیگورور سیگوریونسون» و «تئودو جولیوسون» نقش‌های اصلی این فیلم 93 دقیقه‌ای را ایفا کرده‌اند.

داستان فیلم درباره دو برادر به نام‌های «گومی» و «کیدی» است که در دره‌ای در ایسلند دامداری می‌کنند اما 40 سال است با یکدیگر حرف نزده‌اند. گوسفندان آن‌ها جزو بهترین‌ها در کشور محسوب می‌شود و دو برادر دائما در حوزه‌های مختلف دامداری جایزه می‌گیرند.

اما روند داستان وقتی دچار تغییر می‌شود که گله‌ی «کیدی» به یک بیماری مهلک گرفتار می‌شود و مسوولین تصمیم می‌گیرند گوسفندان را برای جلوگیری از شیوع عفونت، جمع‌آوری کنند.

ابتدا هر یک از برادرها با توسل به راهکارهای شخصی سعی در حل مساله و مقابله با مقامات را دارند اما داستان به جایی می‌رسد که این دو برای نجات خود، شغل موروثی و گله گوسفندان که کل دارایی‌شان است در کنار هم قرار می‌گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز