طباطبایی نژاد مطرح کرد؛

حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از جشنواره فیلم مدافعان حرم

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۴:۲۸:۳۶
کد خبر: ۳۹۷۴۳۷
حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از جشنواره فیلم مدافعان حرم
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: این مرکز هر کمکی که بتواند برای بهتر برگزاری جشنواره فیلم مدافعان حرم انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، ، سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره جشنواره فیلم مدافعان حرم به عنوان یک جشنواره موضوعی گفت: توجه به موضوعی بسیار مهم که افراد بسیار کمی در کشور از کم و کیف آن اطلاع دارند، می تواند حرکت عظیمی برای آگاهی بخشی به مخاطبان درباره ایثارگری ها و رشادت های مدافعان حرم باشد. مستندهای حاضر در این جشنواره شاید بتواند بخش کوچکی از این رشادت ها را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به اینکه 37 مستند در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وجود دارد که به جنایات و هویت داعش پرداخته است گفت: اعلام می کنم، مجموع 80 فیلمی که با موضوع مدافعان حرم در جشنواره سینما حقیقت حضور داشته اند را در اختیار جشنواره فیلم مدافعان حرم قرار می دهیم. علاوه بر این، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هر کمکی که بتواند برای بهتر برگزاری این جشنواره انجام خواهد داد.

طباطبایی نژاد در پاسخ به این سوال که مخاطب این جشنواره مردم یا هنرمندان باشند، اظهار کرد: مردم و مخاطبان هردو باید مخاطبان این جشنواره باشند. مردم به عنوان مخاطبان این جشنواره باید دلیران و حماسه سازان را بهتر بشناسند و هنرمندان هم از این جهت باید مخاطبان اصلی این جشنواره باشند تا با مشاهده ایثارگری های مدافعان حرم سوژه های خوبی برای خلق آثار هنری خود به دست بیاورند.

این مدیر سینمایی با بیان اینکه تمام جشنواره هایی که برای نخستین بار برگزار می شوند با نقص هایی مواجه هستند، بیان کرد: چیز عجیبی نیست که یک جشنواره که برای نخستین بار برگزار می شود با نقص هایی همراه باشد، اما باید سعی کرد این نقص ها را به حداقل رساند و برای سال های بعد جبران کرد.

طباطبایی نژاد در پایان گفت: صداوسیما و تمامی موسسات فرهنگی باید برای معرفی مدافعان حرم تلاش کنند. به نوبه خودم برای همیشه قدردان این عزیزان هستم.

گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در سطح ملی و در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی ۵ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود. فیلمسازان تا 10 اردیبهشت ماه فرصت دارند آثار خود را با مراجعه به سایت www.modafeanfilmfest.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز