در شبکه مستند روی آنتن می رود:

«پایان مسیر» روایتی از چاپ دلار بی پشتوانه در آمریکا

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۱۱:۳۷:۰۵
کد خبر: ۳۹۷۸۱۷
«پایان مسیر» روایتی از چاپ دلار بی پشتوانه در آمریکا
«پایان مسیر» با موضوع نظام چرخش مالی اقتصاد آمریکا و جهان به وسیله چاپ دلارهای بدون پشتوانه از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا، این مستند درباره نظام بانکی آمریکا و سیاست هایی است که در این چند دهه اخیر و خصوصا با ورشکستگی این نظام در سال 2008 اتخاذ شده است و اکنون ارزش پول آمریکا رو به کاهش است. چگونگی این اتفاق با اتخاذ سیاست های اشتباه و بروز مشکلات اقتصادی در این مستند شرح داده می شود.

پس از جنگ دوم جهانی نظام جهانی تبادل طلا و دلار در جهان پذیرفته شد اما در 1971، طرح توقف مبادله طلا با دلار توسط نیکسون ارائه شد و تاکنون ادامه یافته است.
 
این تصمیم به اقدام گسترده دیگری انجامید به این ترتیب که چاپ دلار بدون پشتوانه طلا انجام شد و براین اساس نظام پانزی گونه‌ای را برای چرخش مالی اقتصاد جهان ایجاد کرد.
 
نظام پانزی بر افزایش سرمایه دریافتی از مردم بدون پشتوانه اقتصادی و سرمایه گذاری واقعی استوار است و یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های اقتصادی به شمار می‌رود که تاکنون در برخی کشور‌ها، بعضی افراد اقدام به استفاده از آن کرده‌اند.
 
دستکاری آمار و پایین نگه داشتن نرخ طلا، از دیگر عوامل بالا رفتن تورم و بحران در امریکا عنوان می‌شود که همه این موارد در مستند «پایان مسیر» مورد بررسی قرار می گیرند.
 
این مستند پنجشنبه 9 اردیبهشت ساعت 18 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و جمعه 10 اردیبهشت ساعت 12 بازپخش می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز