با نقد کشورهای اروپایی

فعال حقوق بشر چینی درباره پناهجویان مستند ساخت

۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۰۸:۴۵:۴۹
کد خبر: ۳۹۸۶۶۹
فعال حقوق بشر چینی درباره پناهجویان مستند ساخت
«آی وی وی» هنرمند و فعال حقوق بشر چینی سال آینده مستندی درباره بحران پناهجویان جنگی به نمایش درمی‌آورد.
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از یورونیوز، «آی وی وی» هنرمند و فعال حقوق بشر چینی که برای افتتاح نمایشگاهی از هنر معاصر کشورش در برن سوییس حضور یافته بود در کنفرانس خبری گفت که سال آینده مستندی درباره بحران پناهجویان را به نمایش درمی آورد.

او در این باره گفت: «این فیلم، مستندی است که نزدیک به ۶۰۰ ساعت در حال فیلمبرداری آن بوده ایم. من صدها مصاحبه انجام داده ام، همه جور آدمی در آن هست. سیاستمداران، پناهجویان، کشیشان و یا انجمن‌های غیردولتی، یعنی هر کسی که درگیر این بحران است.»

او که اغلب هنرش را برای نقد دولت چین و دفاع از حقوق بشر به کار می گیرد اخیرا با خلق آثاری به موضوع پناهجویان پرداخته است. به نمایش گذاشتن جلیقه های نجات پناهجویان در برلین و پوشاندنِ تعدادی مجسمه با پتوهای حرارتی در پراگ از جمله این آثار است.

«آی وی وی» که زمان بسیاری را در اردوگاه‌های پناهجویان در یونان گذرانده است معتقد است سیاستمداران اروپایی حقوق اولیه پناهجویان را سلب کرده اند. او درباره واکنش سیاستمدران اروپا به بحران پناهجویان می گوید: «(این رفتار) کوته بینانه است و همچنین تأسف آور است که اروپایی ها با هم کار نمی کنند. این کار، ارزش‌ها و باورهای ما را با هم یکی نمی کند. کسی به دیگری اعتماد نمی کند و این خیلی غم انگیز است.»

این مستند که تولید آن همچنان به موازات بحران پناهجویان ادامه دارد، سال آینده به نمایش درخواهد آمد.

نظر شما