با حضور احمد توکلی؛

واکاوی فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد در پایش

۱۳۹۵/۰۲/۱۲ - ۰۸:۵۴:۴۳
کد خبر: ۳۹۹۱۷۲
واکاوی فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در مبارزه با فساد در پایش
برنامه پایش امشب به مناسبت پانزدهمین سالگرد صدور فرمان هشت ماده ای مبارزه با فساد و با حضور احمد توکلی به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا، پانزده سال قبل، رهبر معظم انقلاب با صدور فرمانی هشت ماده ای خطاب به سران سه قوه، به مسئولان کشور دستور دادند با مفسدان اقتصادی و منافذ فساد و رانت‌خواری به طور جدی، ریشه ای و موثر مبارزه کنند.

در این فرمان تاریخی آمده در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچ‌کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود و این امر مهم و حیاتی نباید به گونه‌ ایی شعاری و تبلیغاتی و تظاهرگونه رفتار شود. بجای تبلیغات باید آثار و برکات عمل مشهود گردد. با گذشت 15 سال از صدور این فرمان، دکتر احمد توکلی، اقتصاددان کهنه کار کشور با حضور در برنامه پایش،آثار مبارزه با فساد درطول این سال‌ها را بازخوانی خواهد کرد.

در ادامه برنامه امشب و در بخش پایش کسب‌ وکار، ماجرای کارآفرینی بررسی می‌شود که یک مجموعه عظیم صنعتی را در جنوب شرقی تهران راه اندازی کرده ولی به دلایلی، هم اکنون کارگرانش بیکار هستند و میلیاردها تومان سرمایه در آنجا معطل مانده است. سؤال نظرسنجی برنامه امشب نیز به این شرح است: با کدام تصمیم درباره ده‌ها هزار میلیارد تومان سپرده های قرض‌الحسنه مردم در بانک‌ها موافقید؟1- صرف وام ده میلیونی ازدواج جوانان شود 2- مثل وضع موجود، با نظر مدیران بانک‌ها صرف شود. برای شرکت در این نظرسنجی عدد گزینه مورد نظر را به شماره پیامک 30000111 ارسال کنید.

برنامه پایش به تهیه‌کنندگی توحید آتشبار، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که یکشنبه‌ها بعد از سریال شبانگاهی از این شبکه پخش می‌شود.
نظر شما