همزمان با سالروز تولد غلامحسین بنان؛

نمایشگاه پرتره نگاری مشاهیر موسیقی ایران در نیاوران افتتاح می شود

۱۳۹۵/۰۲/۱۲ - ۱۱:۴۹:۳۲
کد خبر: ۳۹۹۳۳۱
نمایشگاه پرتره نگاری مشاهیر موسیقی ایران در نیاوران افتتاح می شود
نمایشگاه «پرتره نگاری از مشاهیر موسیقی ایران» عصر پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت همزمان با یکصد و پنجمین زادروز غلامحسین بنان در فضای باز مجموعه فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، همزمان با یکصد و پنجمین سالروز تولد زنده یاد غلامحسین بنان خواننده فقید موسیقی ایرانی نمایشگاه «پرتره نگاری از مشاهیر موسیقی ایران» ساعت ۱۷ پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت در فضای باز مجموعه فرهنگسرای نیاوران افتتاح و تا ۲۶ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. این در حالی است که در آیین افتتاح نمایشگاه نیز تعدادی از هنرمندان حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه پاسداشتی از هنرمندان بزرگ و برجسته موسیقی اصیل و کلاسیک ایرانی است. هدف از پدید آمدن این مجموعه، ساخت آثار تجسمی از سیمای خالقان آثار ارزشمند موسیقی است که با استفاده از تکنیکی در قالب هنر «تکستایل آرت» و با متریال روبان های پارچه ای رنگی، همچون فرش های ایرانی بر تار و پود فنس های فلزی به صورت ضربدری و مشابه تاش های هنرمندانه نقاشی بر اساس نقشه از پیش طراحی شده، خلق شده اند.

در این کوشش هنری، چهره پانزده نفر از مشاهیر موسیقی ایران در ابعادی بزرگ در فضای باز فرهنگسرای نیاوران به نمایش در می آید که از این تعداد می توان به پرتره نگاری چهره هنرمندانی چون غلامحسین بنان، محمد رضا لطفی، جلال ذوالفنون، پرویز مشکاتیان، لوریس چکناواریان، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، بیژن کامکار، ارسلان کامکار، کیخسرو پورناظری، کیهان کلهر، مجید درخشانی، کیوان ساکت و شهرداد روحانی اشاره کرد.

طرح این رویداد هنری با پیشنهاد و هدایت هیوا پاشایی مدرس دانشگاه و عضو پیوسته انجمن هنرمندان نقاش ایران صورت پذیرفته و همزمان با یکصد و پنجمین زادروز استاد غلامحسین بنان با حمایت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه با عید سعید مبعث، به نمایش عمومی در خواهد آمد.

النا پروین نمین، آیلار پورزرگر، فاطمه تائب، رویا حبیب نژاد بهتاش، مهدی روزبه، مهدی ساروخانی، سروناز سلطانی، سروین سلطانی، مهسا سلطانی، پریسا شوبیری، صدف طاهریان، رایحه قدس، ملیکا کوچکی فشکی، فهیمه مختاریان، آویده مهرانی پدید آورندگان پرتره مشاهیر موسیقی ایران در این نمایشگاه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز