دو روز مانده به آغاز نمایشگاه کتاب؛

ناشران هنوز در شهر آفتاب مستقر نشده‌اند

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۲:۰۳:۱۵
کد خبر: ۳۹۹۸۱۳
ناشران هنوز در شهر آفتاب مستقر نشده‌اند
در حالی که نمایشگاه کتاب تهران فردا افتتاح می‌شود، بسیاری از ناشران هنوز در غرفه‌هایشان مستقر نشده‌اند. مدیر کمیته ناشران داخلی اما نگران نیست و می‌گوید: هر سال همین است؛ دو روز آخر می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا توکل صدیق مدیر کمیته ناشران داخلی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دو روز بیشتر تا آغاز فعالیت نمایشگاه باقی نمانده و همچنان بسیاری از غرفه‌ها آماده نشده و ناشران هنوز به شهر آفتاب نیامده‌اند، آیا نگرانی از این بابت ندارید؟، گفت: می‌آیند. هر سال همین است؛ ناشران، به خصوص ناشران کوچکتر روزهای آخر خودشان را به نمایشگاه می‌رسانند. البته ناگفته نماند که سالن‌های نمایشگاه هم، امسال دیر تحویل ما شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تاکنون چند درصد از ناشران اجاره بهای غرفه خود را پرداخت و در واقع حضورشان را در نمایشگاه امسال قطعی کرده‌اند؟، بیان کرد: تاکنون بیش از ۷۰ درصد ناشران، کار واریز وجوه مربوطه را انجام داده‌اند و یا در حال واریز آن هستند. تا زمانی که ناشری وجه مربوطه را واریز نکند، غرفه در اختیار او قرار نخواهد گرفت. برای در اختیار قرار گرفتن غرفه هم، به جز تحویل برگه مربوط به واریز وجه، ناشران کار دیگری نیاز نیست انجام دهند.

همچنین به گفته مدیر کمیته ناشران داخلی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۱۷۰۰ غرفه برای ناشران این بخش که خود شامل ۴ قسمت ناشران عمومی، ناشران دانشگاهی، ناشران آموزشی و ناشران کتاب کودک و نوجوان است، در فضاهای ثابت و موقت نمایشگاهی در شهر آفتاب برپا شده است. بزرگترین غرفه حدود ۱۲۰ مترمربع و کوچکترین غرفه هم ۹ مترمربع است.

توکل صدیق افزود: از این تعداد، ۹۰۳ غرفه در بخش ناشران عمومی، ۳۶۰ غرفه در بخش ناشران دانشگاهی، ۲۷۰ غرفه در بخش ناشران کودک و نوجوان و ۱۴۰ غرفه در بخش ناشران آموزشی دایر شده است. در مجموع هم کمتر از ۲۰۰۰ ناشر در بخش داخلی نمایشگاه امسال کتاب تهران شرکت می‌کنند.

مدیر کمیته ناشران داخلی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین درباره انتقاد اخیرش از نحوه اطلاع‌رسانی کانال اطلاع رسانی Tibf (سایت رسمی نمایشگاه کتاب تهران) در مورد زمان حضور ناشران در شهر آفتاب و تحویل گرفتن غرفه‌هایشان، گفت: در یک مورد در سایت نمایشگاه به ناشران اعلام شده بود که می‌توانند از ۱۰ اردیبهشت برای تحویل گرفتن غرفه‌هایشان به شهر آفتاب مراجعه کنند، در حالی که ما در ستاد اعلام کرده بودیم که سعی می‌کنیم از ۱۱ اردیبهشت شهر آفتاب را برای حضور ناشران آماده کنیم که البته آماده نشد.

وی ادامه داد: این شیوه اشتباه در اطلاع‌رسانی موجب شد که برخی از ناشران به شهر آفتاب بیایند و ما هم نتوانستیم برای تحویل گرفتن غرفه‌هایشان  کاری کنیم. بدیهی است ما نمی‌توانیم مکانی را که در حال ساخت است، زودتر از اتمام ساختش، تحویل دهیم.

 

منبع: مهر

نظر شما