«شریان» فست فودها را هدف قرار داد

۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۱۴:۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۰۰۴۵۰
«شریان» فست فودها را هدف قرار داد
پنجمین قسمت برنامه «شریان» با موضوع طب سنتی و آداب تغذیه ای دیروز و امروز، سه شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، فست فودها بخش مهمی از سبد غذایی مردمان امروز را تشکیل می دهند، غذاهایی با نمک، شکر و چربی بالا که همه می دانند مضر است ولی باز هم مصرف بالایی دارد. موادی پر قند و چربی که می توانند به سرعت بر روی سلامتی فرد تاثیر بگذارند و بیماری های بسیاری را سبب شوند در فست فودها به وفور یافت می شوند و همین امر سبب بروز چاقی در بسیاری از کودکان و نوجوانان که مصرف کننده اصلی این غذاها هستند می شود.

چاقی از جمله مشکلاتی است که گریبان بشر امروز را گرفته و عامل بسیاری از چاقی های مزمن هم عادات غیر صحیح غذایی است. در این قسمت از مستند «شریان» قرار است به این مساله یعنی استفاده روزافزون از فست فودها و غذاهایی با ارزش غذایی کم اشاره شود. آلودگی های غذایی از دیگر مباحثی است که در این برنامه مورد توجه قرار می گیرد.

فاطمه رخشانی معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن ناصری مدیر گروه طب سنتی اسلامی ایرانی دانشگاه شاهد، محمود خداپرست معاون طب سنتی وزارت بهداشت و مریم حسینی مدیر انجمن تغذیه طبیعی تهران از جمله کارشناسانی هستند که در این قسمت حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از مهر، سعید کاظمی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان این مجموعه است و نادر طالب زاده هم به عنوان مشاور هنری و ناظر در این برنامه حضور داشته است.

پنجمین قسمت «شریان» سه شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ساعت های ۱۸ و ۲۳ از شبکه افق پخش می شود و بازپخش آن هم برای ساعت ۹ صبح روز بعد در نظر گرفته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز