تجلیل از فعالان فرهنگی لرستان در نمایشگاه کتاب

۱۳۹۵/۰۲/۱۶ - ۱۴:۰۲:۳۲
کد خبر: ۴۰۱۰۹۹
تجلیل از فعالان فرهنگی لرستان در نمایشگاه کتاب
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان لرستان از اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در معرفی لرستان و ظرفیت‌های فرهنگی این استان در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: از فعالان فرهنگی و هنری استان لرستان در نمایشگاه کتاب تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حنان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان لرستان درباره برنامه‌های استان لرستان در نمایشگاه کتاب اظهار کرد: استان لرستان پیشنه فرهنگی و هنری زیادی دارد و نمایشگاهی از آثار فرهنگی و هنری استان در نمایشگاه کتاب تهران برپا شده است. همچنین اجرای برنامه هنری در فضای آزاد برای عموم، اجرای آیین‌های سنتی در فضای باز و.... از دیگر برنامه‌های استان لرستان است.

او در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این استان در حوزه چاپ و نشر بیان کرد: اولین چاپخانه در استان لرستان توسط عبدالحسین خرمی در سال 1319 در بروجرد ایجاد شد. استان لرستان هم اکنون 52 چاپخانه دارد. همچنین 20 ناشر مجوز نشر دارند و در استان به فعالیت می‌پردازند و در سال 1394 تعداد 123 عنوان مجوز نشر دریافت کرده‌اند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان لرستان درباره کتابخانه‌های این استان عنوان کرد: استان لرستان دارای 34 کتابخانه وابسته به نهاد کتابخانه‌ها است و 12 کتابخانه مشارکتی نیز فعالیت دارند. 268 هزار و 341 عنوان کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است. همچنین 592 هزار و 749 جلد کتاب در کتاب‌خانه‌ها هست. این استان دارای 56 موسسه فرهنگی، 30 پایگاه خبری، 76 نشریه، 120 خبرنگار ، 54 چاپخانه است.

حنان ذکر کرد، همچنین درباره‌ی نمایشگاه گفت: به نظرم جا به جایی محل نمایشگاه رویداد خوبی است و بی‌شک با توجه به مزیت‌هایی که محل جدید دارد، انتظار می‌رود این دوره از نمایشگاه از ادوار پیشین بهتر و پربارتر باشد و همچنین با استقبال گرم مردم روبرو شود.

بر اساس این گزارش، نشست فرهنگی استان لرستان با حضور امام جمعه و دیگر مسئولان استانی و معاون فرهنگی وزیر از ساعت 18 تا 20 در تالار گفت‌وگو برگزار می‌شود و در این مراسم از فعالان فرهنگی و هنری و نویسندگان لرستانی تجلیل خواهد شد.

بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب- اتوبان خلیج فارس، مقابل حرم مطهر امام خمینی (ره) - برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز