جنتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

نامه وزیر ارشاد به رهبر انقلاب درباره نمایشگاه کتاب

۱۳۹۵/۰۲/۱۷ - ۱۷:۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۰۱۳۳۲
نامه وزیر ارشاد به رهبر انقلاب درباره نمایشگاه کتاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همکاری شهرداری تهران برای برپایی نمایشگاه کتاب تشکر کرد و گفت:تمامی امکانات مورد نیازمان برای برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب از سوی شهرداری تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه همزمان با سومین روز برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور در مجموعه شهر آفتاب به بازدید از نمایشگاه کتاب پرداخت.

جنتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه و در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت ارشاد و شهرداری به منظور بهره برداری از شهر آفتاب به عنوان محل دائمی نمایشگاه کتاب عنوان داشت: ما برای امضا تفاهم نامه مشکلی نداریم و از نظر ما اینکه زمان این تفاهم نامه، بهره برداری رایگان را ۵ سال اعلام کند یا ۱۰ سال تفاوتی ندارد.

وی افزود: انصافا شهرداری تهران در ۴ ماه گذشته با تمام نیرو و امکانات برای برپایی نمایشگاه در این محل همکاری کرده و عمده آنچه که می خواستیم تامین شده است. سالن های سرپوشیده و سایر امکانات جانبی همگی مهیا شده و مشکل عمده ای نداریم البته در ورودی های نمایشگاه تراکم وجود دارد و برخی هم برای حضور در بخش های مختلف نمایشگاه کم اطلاعی دارند که امیدواریم حل شود.

جنتی ادامه داد: موضوعاتی مانند قطعی برق نمایشگاه موردی بوده است. مساله اصلی این است که ممکن است مشکلاتی در بهره برداری ابتدایی وجود داشته باشد اما قابل رفع است. شهر آفتاب محلی نیست که تنها نمایشگاه کتاب در آن برگزار شود. همه ما مهمان این مکان هستیم و زمانی که در روز نخست به بهره برداری از این محل پرداختیم مشخص بود که مشکلاتی ممکن است وجو داشته باشد که در آینده رفع خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برخی از ناشران و فعالان در اتحادیه ناشران نگرانی‌هایی داشتند مبنی‌بر اینکه محل شهر آفتاب دور است و مردم نمی‌دانند و نمی‌توانند به آن بیایند اما ما از روز اول گفتیم که مشکلی در این زمینه نداریم به ویژه اینکه ۳۹ درصد از بازدیدکنندگان نمایشگاه از استان ها هستند و آمد و شد برایشان راحت تر است.

جنتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب عنوان کرد: ما خدمت ایشان نامه‌ای نوشتیم که به ما و همه اصحاب قلم و نشر افتخار دهند به نمایشگاه بیایند و با حضورشان مایه دلگرمی مان شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساله نظارت بر کتاب ها چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی با قوت ادامه دارد و اگر هم مواردی از تخلفات دیده شود حتما بررسی و برخورد لازم انجام می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز