همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده هنر دانشگاه هنر در برگزاری سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی»

سخنرانی سیدمحمد بهشتی، بهمن نامور مطلق، اسماعیل بنی‌اردلان و ناصر فکوهی درباره موزه و گفتمان‌های اجتماعی

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۰۹:۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۰۱۴۴۴
سخنرانی سیدمحمد بهشتی، بهمن نامور مطلق، اسماعیل بنی‌اردلان و ناصر فکوهی درباره موزه و گفتمان‌های اجتماعی
کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده هنر دانشگاه هنر، سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» را با سخنرانی کارشناسان و صاحب‌نظرانی برجسته در حوزه‌های جامعه‌شناسی، هنر، انسان‌شناسی و میراث فرهنگی همچون سیدمحمد بهشتی، بهمن نامور مطلق، اسماعیل بنی‌اردلان و ناصر فکوهی، در اردیبهشت و خرداد 1395 خورشیدی در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، موقوفه آستان قدس رضوی، سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» سه نشست را دربرمی‌گیرد. در نشست نخست که روز دوشنبه 20 اردیبهشت 1395 خورشیدی ساعت 16 برگزار خواهد شد، سیدمحمد بهشتی با موضوع «موزه و جامعه»، مریم دشتی‌زاده با موضوع «موزه‌شناسی نوین و مفصل‌بندی هویت‌های جدید» و میثم یزدی با موضوع «جایگاه پیچیده موزه‌های هنر اسلامی در نظام‌های گفتمانی معاصر» سخنرانی خواهند کرد.

دومین نشست از سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» در روز دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 خورشیدی ساعت 16 با سخنرانی‌های بهمن نامور مطلق درباره «موزه‌های هنر اسلامی از منظر بینامتنیت و ترامتنیت»، اسماعیل بنی‌اردلان با موضوع «مواجهه معرفت‌شناختی با موزه‌های هنر اسلامی» و محمدرضا مریدی با موضوع «چه کسی موزه می‌رود؟ موزه در گفتمان‌های فرهنگی ایران» شکل می‌گیرد.

سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» در روز دوشنبه 3 خرداد 1395 خورشیدی ساعت 16، آخرین جلسه خود را از سرمی‌گذراند. در نشست سوم، ناصر فکوهی در «نقد موزه‌داری عصر صنعتی و چشم‌اندازهای موزه‌های پایدار» سخن خواهد راند. «موزه ملی در سیر تحول گفتمانی» و «سیر تحول گفتمانی موزه در ایران»، موضوع‌های سخنرانی‌های مهدی کشاورز افشار و رضا دبیری‌نژاد در این نشست خواهد بود.

سلسله نشست‌های «موزه و گفتمان‌های اجتماعی» با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده هنر دانشگاه هنر در سالن همایش‌های کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، میدان مشق» برگزار خواهد شد.

کتابخانه و موزه ملی ملک از همه دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی دعوت می‌کند با حضور در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، از موضوع‌های مطرح شده در سخنرانی‌ها بهره ببرند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز