استقبال از خاطرات شفاهی دفاع مقدس؛

چاپ بیستم «عباس دست طلا» در نمایشگاه کتاب عرضه شد

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۰۸:۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۰۲۴۸۵
چاپ بیستم «عباس دست طلا» در نمایشگاه کتاب عرضه شد
کتاب «عباس دست طلا» با نسخه‌های چاپ بیستم خود در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، تاب «عباس دست طلا» از جمله آثار خاطره‌نگاری و مستند ادبیات دفاع مقدس که چند سال است توسط انتشارات فاتحان تجدید چاپ می شود، با چاپ بیستم خود در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کرده است.

کتاب «عباس دست طلا» از جمله آثار مورد توجه رهبر معظم انقلاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس است که درباره آن سخنانی بیان کرده اند و چاپ دومش با تقریظ ایشان به چاپ رسید.

این اثر خاطرات حاج عباسعلی باقری رزمنده و تعمیرکار سال‌های دفاع مقدس را در بر می‌گیرد که با مصاحبه و تدوین معصومه معراجی‌پور منتشر شده است.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

طاق آمبولانس را چند بار دید می‌زنم. مجتبی لجش گرفته:

- بس نیست؟! چقدر طاق را دید می‌زنی؟ همه‌ی صافکارها یک بار رو‌به‌روی ماشین می‌ایستند و نگاه می‌کنند، بعد هم درستش می‌کنند و دیگر کاری ندارند که چه می‌شود. تو هم از بالا می‌بینی، هم از پایین، هم از چپ، هم از راست، بغل، روبه‌رو، زیر و رو... بابا! چه خبرت است؟!

حس می‌کنم کمی خسته شده. لبخندی حواله‌اش می‌کنم:

- طاق آمبولانس باید محکم باشد و سفت بشود تا وقتی که می‌رود توی دست‌انداز و بالا و پایین می‌افتد، صدا ندهد. آمبولانس همه‌اش می‌رود خط مقدم، اگر طاقش صدا بدهد، راننده فکر می‌کند با گلوله دارند او را می‌زنند. می‌ترسد و یک وقت برمی‌گردد عقب.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز