فانی در نمایشگاه کتاب خبر داد:

پاسخ ۲۰۰ هزار دانش‌آموز به پرسش برجامی رئیس‌جمهور

۱۳۹۵/۰۲/۲۳ - ۱۲:۳۵:۴۷
کد خبر: ۴۰۴۱۶۴
پاسخ ۲۰۰ هزار دانش‌آموز به پرسش برجامی رئیس‌جمهور
وزیر آموزش و پرورش از پاسخگویی ۲۰۰ هزار دانش‌َآموز به پرسش ریاست جمهوری درباره برجام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز پنجشنبه همزمان با نهمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با حضور در شهر آفتاب به بازدید از نمایشگاه پرداخت.

وی در پایان بازدید در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه استقبال خانواده‌ها و فرهنگیان از نمایشگاه را بسیار مطلوب می‌داند، اظهار داشت: ما در دولت یازدهم به دنبال تأکیدات رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور محترم در زمینه تقویت کتابخوانی هستیم و بر همین اساس سه موضوع را مورد تأکید قرار داده‌ایم که شامل تقویت گفتگو میان دانش‌آموزان، تقویت فرهنگ کتابخوانی و احیای برنامه درسی انشاء در مدارس بوده است.

فانی افزود: در طول دولت یازدهم تلاش زیادی کردیم تا کتابخانه‌های کلاسی با همکاری وزارت ارشاد احیا شوند. همچنین سال گذشته ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه برپا شد و جدای از آن تلاش شد تا کتاب‌های درسی به گونه‌ای تألیف شود که دانش‌آموزان بتوانند در آنها بر اساس آنچه که می‌خوانند به سایر دوستانشان مطالبی را ارائه کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما فن گفتگو را در کتاب‌های درسی ترویج داده‌ایم، همچنین در آخر کتاب‌های درسی منابعی متناسب با آنچه در کتاب مطرح شده برای دانش آموزان معرفی کرده‌ایم تا با استفاده از آنها معلمان بتوانند پیشنهادات مطالعه به دانش‌آموزان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از مهر، وی همچنین گفت: آموزش و پرورش فراتر از محتوای آموزشی سعی کرده با توجه به اقتضائات سنی دانش‌آموزان، امکانات ویژه‌ای را برای کتابخوانی آنها تهیه کند و امیدواریم با تقویت بخش پژوهشی در کنار بخش آموزشی و پرورشی در آموزش و پرورش، دانش‌آموزان تحولی ویژه را در عرصه کتاب و کتابخوانی پشت‌سر بگذراند.

فانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه تقویت فعالیت‌های پژوهشی گفت: سال گذشته به مانند هر سال رئیس‌جمهور در ابتدای سال تحصیلی پرسش مهر را درباره موضوع برجام مطرح کردند که ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در این زمینه به پاسخگویی پرداختند. سال قبل از آن نیز پرسش مهر در زمینه حفظ منابع آب در کشور بود که ۳ میلیون دانش‌آموز به آن پاسخ دادند. ما امیدواریم در کنار چنین برنامه‌هایی و توسعه رویکرد پژوهش‌محور در قالب مسابقات تحقیق و کتابخوانی بتوانیم بستر مناسب‌تری را برای رونق کتابخوانی در آموزش و پرورش مهیا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز