با سخنرانی «سیدمحمود دعایی» و «محمدصادق خرازی»؛

کتاب «ملامصطفی بارزانی به روایت مطبوعات ایران» رونمایی می‌شود

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۸:۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۰۴۵۶۰
کتاب «ملامصطفی بارزانی به روایت مطبوعات ایران» رونمایی می‌شود
کتاب «بر تارک طوفان؛ ملا مصطفی بارزانی به روایت مطبوعات ایران از سال 1324- 1358» به کوشش و قلم «بهرام ولدبیگی» در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، آیین رونمایی از کتاب «بر تارک طوفان؛ ملا مصطفی بارزانی به روایت مطبوعات ایران از سال 1324- 1358» به کوشش و قلم «بهرام ولدبیگی» و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمود دعایی» مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، دکتر «سیدمحمدصادق خرازی» سفیر سابق ایران در سازمان ملل متحد و کشور فرانسه و دکتر «محمدعلی سلطانی» استاد دانشگاه، تاریخ‌نگار و تاریخ‌پژوه و هم‌چنین با حضور نمایندگان کنونی و سابق مجلس شورای اسلامی، اساتید دانشگاه، پژوهشگران، دانشجویان و روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های گروهی ساعت 5 بعدازظهر روز یک‌شنبه 26 اردیبهشت ماه جاری در سالن حضرت رسول اکرم (ص) مرکز همایش‌های بین‌المللی «رایزن» در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

کتاب «بر تارک طوفان؛ ملا مصطفی بارزانی به روایت مطبوعات ایران از سال ۱۳58- ۱۳24/1980 ـ 1945» تلاشی پژوهشی است که ظرف سه سال با کوشش «بهرام ولدبیگی» تحقق یافته و به تازگی توسط نشر ثالث با مدیریت «محمدعلی جعفریه» چاپ و منتشر شده است. این کتاب تاریخ‌پژوهی ـ ژورنالیستی که هم‌اکنون در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است، جزو منابع مهم تاریخ معاصر در زمینه روزنامه‌نگاری و سیاسی به شمار می‌رود و در سالن شماره 1، راهرو 4 در غرفه 8 «نشر ثالث» در نمایشگاه کتاب در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار دارد.

این کتاب 900 صفحه‌ای در قطع رحلی و تاریخ مکتوبی است از تلاش و زحمات روزنامه‌نگاران ایرانی که پیرامون جنبش کُردستان به رهبری «ملامصطفی بارزانی» روایت کرده و به ثبت رسانده‌اند؛ در این کتاب، فقط گفت‌وگوها و مصاحبه‌های ایشان با رسانه‌های اروپایی و آمریکایی که در مطبوعات ایران چاپ و منتشر شده‌اند، گردآوری و به چاپ رسیده‌‌اند.

این کتاب به دلیل ارزش محتوای تاریخی آن و در جهت ماندگاری زحمات روزنامه‌نگاران ایرانی در جنبش کُردستان در آینده نزدیک به زبان‌های کُردی، عربی، انگلیسی و تُرکی در اقلیم کُردستان عراق، ترکیه، اروپا و آمریکا ترجمه و چاپ و منتشر خواهد شد.

مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در تهران، میدان نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، شماره 210 واقع شده است.

نظر شما