جشنواره گل و گلاب در پردیس ملت

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۱:۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۰۵۲۱۷
جشنواره گل و گلاب در پردیس ملت
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ از برگزاری جشنواره گل و گلاب خبر داد و گفت: این جشنواره همزمان با برپایی نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد در پردیس ملت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا زندوکیلی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴، گفت: این جشنواره که همه ساله با هدف احیای سنت‌های بومی و محلی و ترویج فرهنگ مصرف عرقیات در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شد امسال همزمان با نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران در پردیس ملت برگزار می‌شود. 

وی افزود: در این جشنواره که با دکوری ویژه و با سبک سنتی در کنار حوض و آب نما در فضای باز پردیس برگزار می‌شود، بخش‌های متنوعی مانند عرضه گلاب و فالوده سنتی و موسیقی آیینی استان‌ها در نظر گرفته شده است.   

رییس فرهنگسرای اشراق با بیان اینکه امسال با توجه به جشنواره محور بودن نمایشگاه فرهنگ و هنر غرفه‌های فروش محصولات حاصل از گلاب و عرقیات سنتی نداریم، ادامه داد: «هر شهروند یک گره» یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این جشنواره در نظر گرفته شده است که طی آن، علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان می‌توانند هر کدام با زدن یک گره در بافتن فرشی با پیامی از نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران سهیم شوند.   

به گفته زندوکیلی، در این جشنواره همچنین نمادهایی از جشنواره‌های عسل و انار که سال‌های گذشته در فرهنگسرای اشراق برگزار شده است در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.  

نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد پذیرای شهروندان تهرانی است. علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه‌ها می‌توانند به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، پردیس سینما گالری ملت مراجعه کنند. همچنین شهروندان از مناطق مختلف شهر تهران با مراجعه به فرهنگسرا‌ها و ثبت‌نام در تور «فرهنگ گردی شهر تهران» می‌توانند از نمایشگاه بازدید به عمل آورده و در برنامه‌های شاد و مفرح نمایشگاه شرکت کنند.

نظر شما