اختصاصی برنا:

نقش ایران در مبارزه با داعش به روایت نوری المالکی

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۱۰:۰۵:۱۲
کد خبر: ۴۰۵۶۶۲
نقش ایران در مبارزه با داعش به روایت نوری المالکی
مستند «جستجوگر» با موضوع جایگاه و نقش ایران از نگاه مردم عراق در مبارزه با داعش، سه شنبه 28 اردیبهشت از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری برنا، «جستجوگر» این بار به دنبال یافتن پاسخی برای یک سوال اساسی است: چه کسی به کمک مردم عراق در مبارزه با داعش آمد؟ مردم ایران و عراق در قرن ۱۹ در کنار یکدیگر و در مقابله با استعمار بریتانیا به مبارزه برخاستند و وقتی رژیم شاه، امام خمینی(ره) را به عراق تبعید کرد، مردم این کشور در طول 13 سال، میزبان خوبی برای رهبر کبیر انقلاب بودند.

امروز عراقی ها عقیده دارند فقط ایران بود که توانست آتش فتنه داعشی ها و تکفیری ها را خاموش کند و جمهوری اسلامی نخستین کشوری بود که به یاری آنها شتافت اما در عین حال بعضی دولت های غربی تلاش می کنند اینگونه القا کنند که ایران اهداف پشت پرده ای از حضور در عراق دارد، با این حال حقیقت آن است که ایران همواره به دنبال ثبات خود و ثبات منطقه بوده و هدفی جز برقراری آرامش در عراق نداشته و ندارد.

در این قسمت از مجموعه مستند «جستجوگر» با مردم عراق و همچنین برخی مقامات سابق و حال حاضر این کشور همچون نورالمالکی نخست وزیر پیشین درباره نقش ایران در ایجاد آرامش و ثبات گفت وگو شده است؛

المالکی در این مصاحبه می گوید امام خمینی(ره) و در حال حاضر رهبر معظم انقلاب و تمام مسئولان جمهوری اسلامی، میان رژیم بعث صدام و ملت عراق تفاوت قائل هستند و ایران کمک های زیادی به عراق کرده و همیشه پاسخگوی درخواست های دولت این کشور بوده اما دادن چیزی در مقابل گرفتن چیزی دیگر را هرگز نشنیده است.

از دیگر افرادی که در این برنامه با آنها گفت وگو شده می توان به دکتر احمد جمال سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اشاره کرد.

«جستجوگر» را می توانید سه شنبه 28 اردیبهشت ساعت 8.30 از شبکه افق ببینید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز