همزمان با جشنواره کن؛

جشنواره «غزه در محاصره» فرش قرمز خود را پهن کرد

۱۳۹۵/۰۲/۲۸ - ۱۴:۲۰:۵۰
کد خبر: ۴۰۶۲۱۳
جشنواره «غزه در محاصره» فرش قرمز خود را پهن کرد
برای دومین سال جشنواره فیلم حقوق بشر فرش قرمز خود را در فلسطین پهن کرد تا یادآوری‌ای باشد بر ظلمی که بر مردم این سرزمین می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از آسوشیتدپرس، جشنواره «غزه در محاصره» امسال برای دومین بار فرش قرمز خود را همزمان با فرش قرمز جشنواره کن، در غزه پهن کرد.

در حالی که سرآمدان صنعت فیلم هالیوود در زرق و برق جشنواره فیلم کن حضور دارند، دومین جشنواره سالانه حقوق بشر، جشنواره‌ای فروتن و مردمی برای غزه است.

محمد جمجوم از خبرگزاری الجزیره این جشنواره را چنین توصیف کرده است: این ایده برای مردم غزه شکل گرفته؛ جایی که هیچ سالن سینمای کاربردی وجود ندارد. از سوی دیگر علاقه‌مندانی از هر سن، خسته از درگیری‌ها و تحریم‌ها، به وضوح از داشتن شانسی که همیشه نصیب شان نمی‌شود در این رویداد شرکت می‌کنند.

سازمان‌دهندگان این رویداد با هدف ایجاد شانسی برای مردم غزه و برای تجربه چند روز آرامش و صلح، سعی به برگزاری این جشنواره دارند.

سعود ابورمضان از سازماندهندگان این برنامه می‌گوید: شعار این جشنواره این است «می‌خواهیم نفس بکشیم؛ هوا تنفس کنیم، آزادی تنفس کنیم».

علاوه بر این این جشنواره می‌خواهد به دنیا هم این پیام را بدهد که غزه شهر مردمی است که عاشق زندگی هستند. آنها هم حق زندگی دارند.

در طول برنامه چهار روزه جشنواره فیلم غزه ۷۰ فیلم اکران می شودند که شامل فیلم‌های بلند، مستند بلند و کوتاه است. این فیلم‌ها به نوعی درباره حقوق بشر هستند.

در حالی که چشم دنیا به جشنواره کن دوخته شده و فلاش هیچ دوربینی بر جشنواره فیلم غزه نیست، این رویداد برای مردم غزه همانقدر خاص است.

سال پیش هزاران شهروند فلسطینی از سراسر نوار غزه در مراسمی که در طول سه روز برگزار شد، شرکت کردند. این فستیوال توسط کمپانی تهیه لاما فیلم از غزه ترتیب داده شد و بیش از ۲۰ فیلم داستانی و مستند را به نمایش گذاشت.

این در حالی است که آخرین سینمای این شهر طی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اواخر دهه ۱۹۸۰ بسته شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز