در تالار وحدت؛

برگزاری کنسرت موسیقی «سماع زرکوبان» به خوانندگی ودود موذن

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۱۵:۴۵:۴۶
کد خبر: ۴۰۶۸۲۰
برگزاری کنسرت موسیقی «سماع زرکوبان» به خوانندگی ودود موذن
تازه ترین کنسرت موسیقی «سماع زرکوبان» به خوانندگی ودود موذن سه شنبه شب ۲۹ اردیبهشت ماه در دو بخش فارسی و آذری میزبان علاقه مندان در تالار وحدت تهران بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، کنسرت «سماع زرکوبان» برای ساعاتی در تالار وحدت، مخاطبان خود را مهمانِ شنیدن موسیقی تنبور، موسیقی ایرانی و موسیقی آذری کرد. در این اجرا گروه «ره سماع» ‌ترکیبی متفاوت از آنچه در سازبندی گروه‌های موسیقی متداول است ارائه داد که حضور سازهای کوبه‌ای در کنار سازهای موسیقی ایرانی، سازهای موسیقی آذری و خوانندگان کُر به ترکیبی تازه در سازبندی را رقم زده بود. در این میان آنچه بیش از همه به چشم می‌آمد گروه تنبورنوازان بودند که جلوه‌ای ویژه به چیدمان و البته صدادهی گروه داده بودند.

«ره سماع» در شب گذشته رپرتواری متفاوت و متنوع را نواخت که اجرای  قطعه‌هایی از مقام‌های تنبور، دستگاه‌های موسیقی ایرانی و البته قطعه‌هایی از موسیقی آذری به خوانندگی ودود موذن بخشی از برنامه را تشکیل می دادند. تکنوازی تنبور در دستگاه «ماهور» و مقام قلندری آغازگر این کنسرت بود که با قطعه مقامی تنبور «سحری» ادامه یافت.

نخستین آوازی که ودود موذن خواند در دستگاه «همایون» و در کنار تکنوازی بربت بود. این آواز به تصنیف «باز سفید» با آهنگساز و تنظیم ساسان شکاریان و شعری از مولانا ختم شد. ضمن اینکه تکنوازی تنبکِ هادی ارجمند یکی بخش‌های جذابِ این کنسرت بود.

تصنیف «قدح عشق» با آهنگسازی و تنظیم ساسان  شکاریان و شعری از مولانا، تکنوازی بربت، تصنیف «علی گویم علی جویم» با آهنگسازی زنده یاد درویش‌امیر حیاتی و شعری از موافق، قطعه «شور عشق» با آهنگسازی و تنظیم ساسان شکاریان، تصنیف «برقدسیان آسمان» با آهنگسازی و تنظیم ساسان شکاریان و شعری از شیخ فضل الله نعیمی بخش‌های دیگر این کنسرت بودند.

پس از اجرای این آثار نوبت به اجرای تصنیف تُرکی «گندوز گئجه واوُتمه بلبل» رسید که مخاطبان ترک زبانِ حاضر در تالار وحدت استقبال بیشتری از این برنامه نشان دادند. با تکنوازی تنبور در دستگاه «چهارگاه»، قطعه مقامی تنبور «سُملی سماع سنگلی سماع» و تکنوازی کمانچه  بود که کنسرت ادامه یافت.

تصنیف «من مست و تو دیوانه» با آهنگسازی و تنظیم ساسان شکاریان براساس یک ملودی قدیمی و شعری از مولانا خاطره‌های بسیاری را برای مخاطبان زنده کرد. البته تکنوازی تنبور در «بیات اصفهان»، تصنیف «باز هوای وطنم آرزوست» با آهنگسازی کیخسرو پورناظری و تصنیف آذری «منده سیغار ایکی جهان» با  آهنگساز و تنظیم ساسان شکاریان و شعری از عمادالدین نسیمی دیگر قطعه‌های این برنامه بود.

اجرای قطعه‌هایی مانند «باز هوای وطنم آرزوست» نیز توانست مخاطبان این کنسرت را به وجد آورد و آنان را با ودود موذن در خواندن این آثار همراه کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز