اختصاصی برنا:

کوروش تهامی : هنوز هم جوانانی پرتلاش و با دانش وجود دارد

۱۳۹۵/۰۲/۳۱ - ۰۹:۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۰۷۱۷۲
کوروش تهامی : هنوز هم جوانانی پرتلاش و با دانش وجود دارد
بازیگر نام آشنا سینما و تلویزیون از شرایط ورود نسل علاقه مند به بازیگری در این سالها تا حضور ورزشکاران در تئاتر سخن گفت.

کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در رابطه با وجه تمایز علاقه‌ هم‌نسلان وی به بازیگری با نسل فعلی، خاطرنشان ساخت: شرایطی که در بیست سال پیش برای ورود به این عرصه وجود داشت بیشتر بر روی قابلیت افراد تکیه می شد، حتی خود آدم هایی که قابلیت نداشتند جرات پیدا نمی کردند وارد این حرفه شوند مخصوصا در تئاتر که خیلی پررنگ و صادق است.

وی در همین رابطه گفت: در تئاتر وقتی یک نمایش را اجرا می کنید فارغ از هرچیزیی تنها برتلاش و دانش های خود شخص باید تکیه شود تا نقش به بهترین شکل ایفا شود به نظر من این خیلی اصل مهمی بود البته الان هنوز جوانانی هستند که این اصل برایشان مهم باشد. اما عده‌ای از این جوانان هم این حرفه را به خاطر شهرت و درآمدهایی که در ذهنشان می سازند، خیلی دوست دارند. بلافاصله به این درآمدها برسند و مطرح شوند وقتی در چنین اثری هم چنین اشخاصی ایفای نقش کنند وقتی کار آماده پخش شود، هم اهل فن و هم مردم عادی که خیلی متخصصانه در این حرفه نیستند، متوجه می شوند که این افراد بدون تلاش وارد این عرصه شده اند.

بازیگر "زیر تیغ" در رابطه با ورزشکارانی که وارد حیطه بازیگری در تئاتر شدند، یادآور شد: اگر در تئاتر این اتفاق رخ داده، نشان دهنده این است که برایشان مهم است تئاتر تنها فرصت نمایشی است که با تمرینات زیادی همراه بوده است که این تمرین در سینما و تلویزیون خیلی کمتر از مدیوم تئاتر است این خیلی خوب است آدمی که وقت خود را در این راه صرف کند و انرژی به همراه انگیزه را در این راه خرج کند، البته با استعداد باشد بعد از یکی دوماه کار و تمرین به پیشرفت دراین عرصه برسند این خیلی بهتر است تا اینکه یک ضرب به سینما و تلویزیون بیایند و نقشهای اصلی رو ایفا کنند یا حتی اون خمیره و استعداد رو نداشته باشند.

این بازیگر در ادامه گفت: ولی وقتی کسی میاد وقت می گذارد و یکی، دو تئاتر بازی می کند باید برای این آدم حساب جداگانه ای باز کرد چون دوست دارد سطح توانایی های خود را بالا ببرد، نگاه خود من هنگام ورود به بازیگری همان چیزی است که الان تو این حرفه هستم البته درست است که در بدو ورود خود به بعضی پیشنهادها فکر نمی کردم ولی برایم مهم این بود که دریک نمایش شرکت کنم که تلاش صورت گرفته دیده شود.

تهامی تشریح کرد: اما الان به نسبت گذشته سختگیرتر شده‌ام خیلی برایم نقش، گروه کارگردانی، فیلمنامه مهم است، تمام این فاکتورها در این بیست سال برای من اهمیت بیشتری پیدا کرده است.انگیزه ورود من به این حرفه این بود که دوست داشتم شخصیت های مختلفی را بازی کنیم، شخصیت های متفاوت چه مثبت چه جوان و چه پیر را تجربه کنم قرار گرفتن در نقش های متفاوت برای من بسیار هیجان انگیز است.

وی در رابطه با دغدغه های جوانان اعلام کرد: هر اثری به بازیگرهای جوان احتیاج دارد مثلا خود من در یک فیلم یا سریالی که مشغول کار هستم با بقیه هنرورانی که کم تجربه و بی سابقه هستند در این زمینه خیلی صحبت می کنم و دلسوزانه جواب سوال های آنها را می دهم اما خیلی از آنها واقعا دوست دارند ره صدساله را یک شبه طی کنند و بدون گذراندن مقدمات درس و مطالعه و دوره دیدن پیشرفت کنند، صبح که بیدار می شوند شبیه فلان چهره معروف باشند، مهمتر از همه اینکه خیلی ها الگوهای غلطی را انتخاب می کنند و آدمی که سختیهای فراوانی کشیده اند و ماندگار شده اند را به عنوان الگو انتخاب نمی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز