کارگردان "گمیچی" در گفتگو با "برنا" :

ارگان‌ها باید از آثار محیط زیست حمایت کنند

۱۳۹۵/۰۲/۳۱ - ۰۹:۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۰۷۱۷۵
ارگان‌ها باید از آثار محیط زیست حمایت کنند
مجید اسماعیلی پارسا: میزان استقبال مخاطب از این موضوعات تاثیرگذار است وبازگشت سرمایه هم از دیگر مسائل و مشکلات موجود در راه تولید آثار محیط زیستی است.به نظرم دولت باید در این زمینه سرمایه گذاری کند.

مجید اسماعیلی پارسا درباره اینکه ایده ساخت فیلم «گمیچی» اظهار کرد: وقتی تهیه کننده فیلم پیشنهاد این کار را داد تصمیم گرفتم به ارومیه برویم. در آنجا به همراه نویسندگان مشترک فیلم امیر عبدی و هاشم مرادی لوکیشن را دیدم و ایده ساخت فیلم به وجود آمد.

وی درباره مدت زمان ساخت این اثر، خاطرنشان کرد: پروسه تحقیق تا ساخت زمان زیادی نداشت زیرا نمی خواستیم فصل تابستان را از دست بدهیم. از مرحله ایده تا نگارش فیلمنامه یک ماه زمان برد و در همان زمان هم پیش تولید را آغاز کردیم.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا او پیش از ساخت این اثر دغدغه محیط زیست را داشته، تاکید کرد: فکر می کنم همه دغدغه محیط زیست را دارند اما باید دید کدام موضوع برای فیلمساز در اولویت قرار دارد علاوه برآن همه در محیطی زندگی می‌کنیم که محیط زیست آن را در بر می‌گیرد.

این کارگردان با بیان اینکه در تولید آثار مرتبط با محیط زیست بحث حمایت بسیار مهم است، اضافه کرد: میزان استقبال مخاطب از این موضوعات تاثیرگذار است وبازگشت سرمایه هم از دیگر مسائل و مشکلات موجود در راه تولید آثار محیط زیستی است.به نظرم دولت باید در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به تولید آثاری مانند نارنجی پوش که به محیط زیست می پرداخت، گفت: ارگان های درگیر با محیط زیست باید از فیلمسازها حمایت کنند تا آن ها هم به موضوع محیط زیست ورود کنند.

اسماعیلی درباره تاثیر فیلم و آثار هنری بر روی مخاطب ایرانی که کمتر کتاب می‌خواند، اظهار کرد: در جامعه ما سطح مطالعه پایین است و شاید این موضوع به دغدغه اقتصادی و معیشتی مردم بستگی داشته باشد اما نباید نادیده گرفت که مردم ما و کشورهای دیگر به داستان علاقه مند هستند و از فیلم‌های داستانی استقبال می‌کنند.

وی افزود: تماشا کردن همیشه راحت تر از خواندن است. وقتی یک اثر هنری جذاب هم باشد می توان همه حرف‌ها را در لایه درام گفت.

این کارگردان درباره ضرورت برگزاری جشنواره فیلم سبز و تاثیر این جشنواره بر مردم، گفت: به طور قطع برگزاری این جشنواره ضرورت داشت. ما در کشور خودمان، با آلودگی هوا، خشکی دریاچه‌ها و کم آبی مواجه است و تا حدودی هم این موارد مقدار فراموش شده است.

اسماعیلی با ابراز خوشحالی از برگزاری این جشنواره ادامه داد: انتظار می رود در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم سبز مسئولین، رسانه‌ها و تلویزیون قوی‌تر ظاهر شوند و مردم نیز حضور پررنگی داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز