سومین ماه بهار با اجرای ۹۴ تئاتر آغاز شد

۱۳۹۵/۰۳/۰۲ - ۱۳:۵۳:۱۹
کد خبر: ۴۰۷۸۵۳
سومین ماه بهار با اجرای ۹۴ تئاتر آغاز شد
خرداد ماه 1395 در حالی آغاز می شود که سالن های تئاتر در پایتخت میزبان اجرای 94 نمایش صحنه ای می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سومین ماه سال و آخرین ماه بهار 95 با اجرای 94 نمایش در سالن های حرفه ای ، نیمه حرفه ای ، خصوصی ، فرهنگسراها ، خانه های فرهنگ محلات، سینما تئاتر ها و مجتمع های فرهنگی هنری شهر تهران همراه خواهد بود.

در مجموعه تئاتر شهر سالن اصلی میزبان نمایش "راه مهر ، راز سپهر" با نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی است که تا نیمه خرداد ماه به اجرا در این سالن ادامه می دهد. این نمایش با مدت زمان 120 دقیقه در ساعت 20.30 اجرا می شود.

تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر نیز از اول خرداد ماه به اجرای نمایش "بیگانه" نوشته آلبر کامو اختصاص یافته که دکتر مسعود دلخواه آن را کارگردانی کرده است. "بیگانه" با مدت زمان 100 دقیقه ساعت 21 روی صحنه می رود.

تالار سایه مجموعه تئاتر شهر نیز نمایش "اکتبر 1942 پاریس" نوشته میلاد حسینی را با کارگردانی مسعود موسوی روی صحنه دارد. این نمایش با مدت زمان 60 دقیقه در ساعت 19 اجرای خود را آغاز می کند و تا 20 خردادماه نیز بر صحنه می ماند.

تماشاخانه سنگلج در حال حاضر دو نمایش "بر پهنه دریا" نوشته اسلاومیر مروژک با کارگردانی شهرام مسعودی و "گرگ دختر" نوشته و کارگردانی عباس عبدالله زاده را روی صحنه دارد. نمایش بر پهنه دریا تا 19 خرداد با مدت زمان 60 دقیقه در ساعت 20 اجرای خود را آغاز می کند و نمایش گرگ دختر تا 18 خرداد در ساعت 17.45 اجرا می شود. مدت زمان این نمایش 90 دقیقه است.

تالار هنر نیز دو نمایش ویژه کودکان و نوجوانان را روی صحنه دارد که تا 26 و 28 خرداد ماه بر صحنه می مانند. نمایش "خیمه قمرخانم" نوشته امیرمشهدی عباس و بهناز مهدی خواه با کارگردانی بهناز مهدی خواه در ساعت 18 و با مدت زمان 50 دقیقه ، نمایش "قصه عمو نوروز و ننه سرما" نوشته و کارگردانی جواد انصافی با مدت زمان 50 دقیقه در ساعت 19.30 اجرا می شوند.

خانه نمایش اداره تئاتر میزبان نمایش "ماز" است که علی حاج ملاعلی آن را نوشته و کارگردانی کرده که در ساعت 19 و با مدت زمان 60 دقیقه تا 10 خرداد روی صحنه است.

تالار حافظ نیز به اجرای نمایش "ناسور" نوشته خیرالله تقیانی اختصاص دارد که افسانه زمانی آن را کارگردانی کرده است. این نمایش با مدت زمان 80 دقیقه در ساعت 20 اجرا می شود. "ناسور" تا 14 خرداد به اجرای خود ادامه می دهد.

نمایش های "ترگل" و "فراموش نامه" دو نمایشی هستند که در فرهنگسرای نیاوران اجرا می شوند. "ترگل" نوشته محمد برومند با کارگردانی فاطمه حسنی پور در ساعت 17 و نمایش "فراموش نامه" نوشته فرهاد نقدعلی با کارگردانی سعید امیرسلیمانی در ساعت 21 اجرا دارند. این دو نمایش روزهای 28 و 30 خرداد ماه به کارخود پایان خواهند داد.

تالار محراب نیز سه نمایش در حال اجرا دارد. "آرزوی سنجاب کوچولو" نوشته و کارگردانی مسعود پورجمشید صبح ها برای کودکان و نوجوانان اجرا می شود این نمایش 4 خرداد به کارخود پایان خواهد داد.

"گلدونه خانم" نوشته اسماعیل خلج با کارگردانی النما آهی نیز در ساعت 19 روی صحنه است و اجرای آن تا 23 خرداد ادامه دارد.

پرفورمنس "دیوار برلین" نیز که شایان افکاری آن را نوشته و کارگردانی کرده است  در ساعت 20.30 تالار محراب اجرا می شود. این نمایش نیز 23 خرداد به کار خود پایان خواهد داد.

تماشاخانه ایرانشهر در خرداد ماه 4 نمایش را روی صحنه خواهد داشت. نمایش "صوراسرافیل" نوشته سیاوش پاکراه با کارگردانی عامر مسافرآستانه در ساعت 19 سالن  سمندریان روی صحنه می رود که تا 13 تیرماه  اجرای آن ادامه خواهد داشت. در ساعت 21 همین سالن نمایش "بیرون پشت در" نوشته ولف گانگ بورشرت با کارگردانی ایمان اسکندری اجرا می شود. این نمایش نیز تا 13 تیر اجرا خواهد داشت.

سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر نیز دو نمایش "من خیال تو نیستم" نوشته و کارگردانی حمید شریف زاده و "شکار مرغابی" نوشته الکساندر وامپیلوف را با کارگردانی حمیدرضا قطبی روی صحنه دارد. این دو نمایش نیز3 و 4 تیر ماه به کار خود پایان می دهند.

خانه هنرمندان ایران نیز در سالن انتظامی خود از 11 خرداد میزبان دو نمایش "من، من نیست دشمن است و دشمن لجن است" نوشته و کارگردانی میلاد محمدی و "سرگذشت دردناک شان پالمر" نوشته پیام طاهری با کارگردانی سعید زکی زاده می شود . اجرای این دو نمایش تا 3 تیر ماه ادامه دارد.

نمایش "فصل کلاغها" نوشته و کارگردانی زهرا حبیبی در تالار ناصرخسرو تا 12 خرداد ، نمایش "کلوچه های خدا" نوشته و کارگردانی آرش شریف زاده در تالار گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تا 18 خرداد، "قصه قصر یخی (اینجا همه چیز قشنگتره)" نوشته شیما لطیفی با کارگردانی مسعود روستا در خانه موزه استاد انتظامی تا 12 خرداد ادامه خواهد داشت.

پرفورمنس "کلفت ها" اثر معروف ژان ژنه با کارگردانی ریحانه نبی یان و نمایش "به دادمان برسید" نوشته و کارگردانی امید نمازی شیرازی تا 13 و 17 خرداد در خانه نمایش دا روی صحنه هستند.

"کشتن کفتر چاهی" نوشته محمد چرمشیر با کارگردانی رضا حداد تا 18 خرداد در تئاتر آفتاب، "هفت خوان هملت" نوشته و کارگردانی محمدجواد سجادی تا 10 خرداد ، "افسانه ببر" نوشته داریو فو با کارگردانی هادی عامل هاشمی در تئاتر باران  تا 10 خرداد ادامه خواهد داشت. اجرای نمایش "کسوف" نوشته و کارگردانی ایوب آقاخانی نیز از 16 خرداد در این سالن آغاز می شود.

نمایش "که" نوشته و کارگردانی شایان فیروزی تا 13 خرداد در تماشاخانه پندار، "خانه برناردا آلبا" نوشته فدریکو گارسیالورکا با کارگردانی روح اله نادر نادرپور در تماشاخانه دراما تا 10 خرداد و "آرتیگوشه" نوشته محمدمیرعلی اکبری با کارگردانی آرش فلاحت پیشه در تماشاخانه سه نقطه- تالار خسرو شکیبایی تا 12 خرداد از دیگر نمایش های روی صحنه این ماه به شمار می روند.

"نگاهمان می کنند" نوشته نغمه ثمینی با کارگردانی  محمدرضا اصلی نیز در تماشاخانه مسعودیه (عمارت مسعودیه) روی صحنه است که تا 18 خرداد به اجرای خود ادامه خواهد داد.

در تماشاخانه مشایخی "زمین صفر" نوشته و کارگردانی ماهانا نریمانی و "خشم شدید فیلیپ هوتس" نوشته ماکس فریش با کارگردانی احسان پروال تا 5 خرداد روی صحنه هستند و پس از آن "اعترافاتی درباره زنان" نوشته محمدامیر یاراحمدی با کارگردانی سهیل ملکی اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

"تشریفات" عنوان نمایشی از عرفان غفوری است که رامین اکبری آن را کارگردانی کرده و تا 31 خرداد در سالن کنش معاصر روی صحنه خواهد بود.

"ماج ماس مانگ ماه" نوشته مهدی ملک با کارگردانی منیژه رئیسی و "دیفونه" نوشته و کارگردانی فرزین حاجیلو در مرکز آفرینش منشور هنر (سالن استاد فنی زاده) روی صحنه هستند. 

مکتب تهران نیز دو نمایش "دور دنیا در هشتاد روز" و "نقره ای" نوشته و کارگردانی جلال تهرانی را تا ابتدای خرداد روی صحنه داشت. هنوز برنامه های بعدی این سالن برای اجرا در خرداد ماه اعلام نشده است.

موسسه تئاتر تهران یک نمایش ویژه کودکان و نوجوانان را صبح ها به لیست اجراهای خود افزوده است. "سنجاب های شنگول و منگول" نوشته و کارگردانی رضا آشفته در این سالن روی صحنه است. نمایش "خدای کشتار" نوشته یاسمینا رضا با کارگردانی علی سرابی و "سوراخ" نوشته و کارگردانی جابر رمضانی دو اجرای این سالن در ماه خرداد به شمار می روند.

"هنرور" با کارگردانی عرفان ابراهیمی و "صور فلکی" به کارگردانی اشکان جنابی در مؤسسه فرهنگی هنری موج نو، "مأموریت ویژه" کار محمد نوروزی در سالن امام علی (ع)- معاونت فرهنگی هنری شهرداری، "زندگی شیشه ای (سکته مصلحتی)" کار بهزاد محمدی در اریکه ایرانیان، "پاتختی" کار محسن افشار در تماشاخانه تهران (سینما قیام) ، "طرز تهیه شوهر" کار محمدرضا الوند در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی، "عوجی آبادی ها (عاشق اشتباهی)" کار جواد حسنلو در مجتمع آموزشی سوده،  "ببر کم عقل" کار عاتکه حسینی در مجتمع فرهنگی هنری نور (سالن آفتاب)، "رینالد روباهه" کار احمد تیموری در فرهنگسرای ابن سینا، "مرز" کار مشترک بریتا شارم و جعفر مهیاری در فرهنگسرای شفق از جمله اجراهای روی صحنه هستند.

در دیگر سالن های شهر تهران می توان به نمایش های "کلاغه چرا کچل شده" کار عاتکه حسینی در فرهنگسرای فردوس، "پلنگ خیالباف" کار مشترک مجتبی خمسه و سحر پورفرج در فرهنگسرای گلستان (خانه فرهنگ فدک)، "زردک و خانوم کوچیک" کار مشترک امیررضا توکلی و حمید ندیمی در فرهنگسرای ملل، "سرزمین تهی سران (قلنج آباد کله کلم)" کار روزبه اختری در سرای محله اکباتان، "گاومون زایید (سه قلوها)" کار جعفر رازپوش در سرای محله اوین، "عشق آفلاین" کار حسن عظیمی در سرای محله جنت آباد جنوبی، "جنجال در استودیو" کار مهرداد صادقی در سرای محله جنت آباد مرکزی، "عشق وحشی (فضولی موقوف)" کار محسن افشار در سرای محله جنت آباد مرکزی، "زیرخاکی" کار مجید بهنام در سرای محله دارآباد، "مرد سه زنه" کار یاشار رازپوش در سرای محله زعفرانیه ، "رام شدن زن سرکش" نوشته داود فتحعلی بیگی و کارگردانی علی طربی در سرای محله شمیران نو ، "تیتیش مامانی" کار عبداله حسینی در سرای محله فردوس ، "تولدت مبارک" کار عبداله حسینی در سرای محله فردوس ، "برعکس" کار امیرمحسن جمشیدیان در سرای محله مرزداران شرقی، "آی دختر کابلی (بوی ادکلنم نرفته؟!)" کار رضا پاپی در پردیس سینمایی قلهک، "بلک لایت لند" کار حمید عالی مقدم در پردیس سینمایی کورش، "من فقط عاشق اینم" کار علیرضا غنچی در پردیس سینمایی کورش ، "عروسکی دزد قصه ها" کار عباس قاصدزاده     در کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره)، "پنت هاوس (از عاشقی نترس)" کارشهره اشتری در کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره)، "جنگل پرماجرا" کار مهرداد قرآن کیش در مجموعه فرهنگی هنری تهران (سینما ایران)، "وایستا دنیا" کار امیر اسماعیلی در مجموعه فرهنگی هنری تهران (سینما ایران)، "عشق یا پول مسئله این است" کارفهیمه بختیاری در آمفی تئاتر کانون فجر، "سرزمین تهی سران (قلنج آباد کله کلم)" کار روزبه اختری در آمفی تئاتر کانون فجر، "توی این استودیو چه خبره؟" کار معصومه ملکی در سینما آستارا، "دلاک باشی" کار حمیدرضا ساعتچی در سینما بلوار، "اسی در مأموریت نسبتاً ممکن 44" کار محمدمهدی خزلبانی درسینما پیام، "مرحوم دو شلواره" کار حسین ریاحی در سینما حافظ، "داماد سرخونه" کار فرهاد راد در سینما تئاتر مدرن المپیک، "دختر گاریچی" کار جواد بازباران در سینما کانون قدس، "گرگیم و گله می بریم" کار سیدجواد منافی در سینما گالری سمرقند، "جیغ «نعش کاش»" نوشته سیدعلی موسویان کارگردانی پوریا وزیری در سینما گالری سمرقند، "اون خدا بیامرز" کار حسین مختاری در سینما ماندانا، "مطب دکتر خشی" کار زهرا ملایری در سینما میلاد، "اکسیر" کار پیمان صفا در تئاتر دماوند، "والیوم صد (ماه عسل)" کار سوران قادری در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش، "رمانتیک" کار کاظم برزگر در مجموعه فرهنگی ورزشی دزاشیب، "اینجا همان جاست" کار رضا مرادی نژاد درمجموعه فرهنگی هنری کلاسیک، " باز هم عشق" کار محمدرضا اسماعیلی در مجموعه ورزشی تفریحی شهید چمران، "خون آشام در شهر" کار نسرین مصطفاپور در هتل بزرگ فردوسی و "آدمخواران باجنبه" کار علی خازنی در سالن سپهر هتل ارم اشاره کرد.

نظر شما