تجلیل فرهادی از سینمای ایران و آرزوی حسینی برای دنیای بدون جنگ

۱۳۹۵/۰۳/۰۳ - ۰۶:۲۹:۰۴
کد خبر: ۴۰۷۹۳۶
تجلیل فرهادی از سینمای ایران و آرزوی حسینی برای دنیای بدون جنگ
اصغر فرهادی و شهاب حسینی پس از دریافت دو جایزه مهم از جشنواره فیلم کن، در سالن کنفرانس این رویداد سینمایی درباره احساس خود صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از سایت جشنواره کن، در این نشست مطبوعاتی شهاب حسینی که دقایقی قبل جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده بود در مورد احساسش از گرفتن این جایزه سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه تلاش ادامه دارد و ما باید کار کنیم، گفت: کمی ترس در وجودم احساس می‌کنم چون از این به بعد کارم کمی سخت‌تر می‌شود، اما از این که مردم ایران خوشحال شدند و این که از هفت جایزه جشنواره کن، دو جایزه سهم ایران شد خیلی خوشحالم. البته جا دارد از اصغر فرهادی برای اعتمادی که به من کرد تشکر کنم.

اصغر فرهادی نیز در این نشست گفت: وقتی دیشب برای اولین بار فیلم «فروشنده» را با تماشاگران دیدم از واکنش آنها خیلی احساس خوبی به من دست داد.

وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید بردن دو جایزه از جشنواره کن در یک شب برای سینمای ایران بیانگر چیست؟ چنین پاسخ داد: فکر می‌کنم این احترامی است که به سینمای ایران گذاشته شد. در فیلمی که من ساختم اشاره به فیلم ایرانی دیگری می شود که چند دهه پیش در ایران ساخته شد یعنی فیلم «گاو». این فیلم از شاهکارهای سینمای دنیاست، ولی شاید هنوز آن قدر که لازم بوده دیده نشده است. این دو جایزه به نظرم احترامی است به همه این فیلمسازانی که سال‌ها زحمت کشیدند؛ چه پیش از انقلاب که متاسفانه خیلی از آنها نتوانستند کارشان را ادامه دهند و چه فیلمسازان بعد از انقلاب. این احترامی است به همه آدم‌هایی که من در کودکی با دیدن فیلم هایشان عاشق سینما شدم. این جایزه بیشتر احترام به آن‌هاست.

شهاب حسینی در ادامه از تجربه حضور در کن و برخورد مهربانانه با گروه تشکر کرد و گفت: وقتی آدم‌ها برای فرهنگ و هنر دور هم جمع می‌شوند مهربان‌تر و دوست داشتنی‌تر هستند و زبان هم را بهتر می فهمند. من معتقدم فرهنگ و هنر جایگزین بسیار خوبی برای جنگ است. امیدوارم دنیایی بدون جنگ داشته باشیم که مسایلش را با فرهنگ و هنر حل می کند.

نظر شما