جمعه این هفته در مدرسه تئاتر و تماشاخانه سه نقطه برگزار می شود

نشست تخصصی "چالش مرگ و زندگی در آثار متاخر آثول فوگارد"

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۰:۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۰۹۰۱۸
نشست تخصصی چالش مرگ و زندگی در آثار متاخر آثول فوگارد
نشست تخصصی "چالش مرگ و زندگی در آثار متاخر آثول فوگارد" روز جمعه هفتم خرداد ماه سال جاری از ساعت 16 با حضور مهلا صالحی مترجم آثارفوگارد و دکتر عطا الله کوپال ویراستار این آثار در محل مدرسه تئاتر و تماشاخانه سه نقطه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، نام فوگارد در ایران غالباً با آثار معروفش که قبل از سقوط رسمی نظام تبعیض نژادی نوشته، مطرح بوده است. آثاری چون «سلام، خداحافظ» ، «بوسمن و لنا» ، «سی‌زوئه بانسی مرده است» و یا «جاده‌ای به سوی کعبه».در نشستی تخصصی که با عنوان « چالش مرگ و زندگی در آثار متأخر آثول فوگارد » به وسیله «پژوهشکده‌ی هنرهای دراماتیکِ کارگاه نوآوران ادبیات» و با همکاری «مدرسه تئاتر و تماشاخانه سه نقطه» برگزار می شود، نمایشنامه‌هایی که فوگارد از سال 2000 به بعد نوشته است از جمله: «غم‌ها و شادی‌ها» (2001) ، «ویکتوری» (2007) ، «بازگشت به خانه» (2009 – این نمایشنامه دنباله‌ای است بر نمایشنامه‌ی دیگری از او به نام «آواز دهکده» نوشته‌ی 1996) ، «لوکوموتیوران»      ( 2010) و «سایه‌ی مرغ مگس‌خوار» (2014). بررسی می شود.

این آثار همگی به فارسی ترجمه شده‌اند و در نشست پژوهشی نوآوران ادبیات که روز جمعه هفتم خرداد سال جاری از ساعت 16در آموزشگاه تئاتر سه نقطه برپا می شود، مهلا صالحی مترجم آثار فوگارد به همراه دکتر عطاالله کوپال ویراستار این آثار به نقد و بررسی نمایشنامه‌های اخیر فوگارد   می پردازند. آثول فوگارد نمایشنامه‌نویس آفریقای جنوبی، متولد 1932 سفید پوستی است که تمام عمر خویش را صرف مبارزه با تبعیض نژادی کرده و حتی پس از پایان رسمی و قانونی تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی، در آغاز دهه‌ی 1990 نیز دست از مبارزه برای رفع بیکاری، گرسنگی، فقر و تبهکاری و ستیز با بیماری‌های مهلکی همچون ایدز برنداشته است و این مبارزه را هم‌اکنون نیز ادامه می‌دهد.

بر پایه این گزارش مدرسه تئاتر و تماشاخانه سه نقطه از عموم هنرمندان، علاقه مندان تئاتر و به ویژه دانشجویان و هنرجویان تئاتر برای حضور در این نشست دعوت به عمل می آورد تا در روز و ساعت یاد شده به این تماشاخانه واقع در میدان ولیعصر،بلوار کشاورز،بعد  فلسطین.خیابان کبگانیان. کوچه مرتضی زاده، پلاک ۱۲ مراجعه کنند.

نظر شما