اختصاصی برنا:

حکومتی به رنگ جاهلیت

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۰۸:۵۱:۴۹
کد خبر: ۴۱۱۴۷۶
حکومتی به رنگ جاهلیت
مستند «جاهلیت مدرن» با موضوع چگونگی شکل گیری و حکومت آل سعود در عربستان و اعتراضات مردمی نسبت به ادامه سلطنت سعودی ها، سه شنبه 11 خرداد به روی آنتن شبکه افق می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، از زمانی که آل سعود حکومت عربستان را در دست گرفتند تا به امروز، همواره شاهد تداوم جاهلیتی مدرن توسط این رژیم سلطنتی بوده ایم، جاهلیتی برآمده از افکار و عقاید پوچ و جاهلانه که نتیجه ای جز تفرقه و گسترش خشونت در میان مسلمانان نداشته است.

شبه جزیره عربستان در جنوب غرب قاره آسیا واقع شده و دارای نظامی پادشاهی – استبدادی است که تحت سلطه خاندان آل سعود اداره می شود، خانواده ای که در سال 1932 توانست با غلبه بر رقیب سنتی خود یعنی خاندان آل رشید و تصرف ریاض، در سال 1902 و جلب حمایت انگلستان، پایه های حکومت خود را تثبیت کند.

حکومت در عربستان سلطنتی است و قدرت سیاسی در شخص پادشاه و اطرافیان او متمرکز شده، این مسئله عاملی بوده تا از عربستان سعودی به عنوان تنها کشور جهان که نام خاندان حاکم را یدک می کشد یاد شود.

وهابیت به عنوان مذهبی خودساخته و انحرافی، ریشه افکار و عقاید آل سعود را تشکیل می دهد و امروزه، وهابی ها در سایه توجه خاص حکومت عربستان، به فعالیت خود ادامه می دهند و جاهلیتی مدرن را تشدید می کنند.

مستند «جاهلیت مدرن» طی گفت وگو با کارشناسان سیاسی همچون دکتر مسعود اسداللهی، دکتر حسین رویوران و دکتر سید هادی سید افقهی و نیز نمایش تصاویر مستند تاریخی و نریشن، سعی در موشکافی این جریان سیاسی – مذهبی دارد.

این فیلم سه شنبه 11 خرداد ساعت 21 از شبکه افق پخش خواهد شد.

تکرار «جاهلیت مدرن» را می توانید در ساعت های 12 و 16.30 روز چهارشنبه از همین شبکه ببینید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز