ویژه برنامه های شبکه رادیویی تهران به مناسبت ۱۵ خرداد

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۱۱:۵۶:۲۴
کد خبر: ۴۱۱۶۰۵
ویژه برنامه های شبکه رادیویی تهران به مناسبت ۱۵ خرداد
شبکه رادیویی تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ ویژه برنامه های متعددی را تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، برنامه های این شبکه رادیویی به شرح زیر است:

از بغض تا فریاد

سیر تاریخی قیام 15 خرداد، از زمینه های شکل گیری تا انقلاب اسلامی در ویژه برنامه «از بغض تا فریاد» از شبکه رادیویی تهران تحلیل و بررسی می شود. از بغض تا فریاد شنبه از ساعت 9 با حضور دکتر نیکبخت، پژوهشگر تاریخ معاصر ایران پخش خواهد شد.

خاطره‌گویی از قیام 15 خرداد

 در ویژه برنامه «عقیق» با محمد تقی علایی، شاعر و مدیحه سرا‌ی انقلاب اسلامی و اهل بیت(ع) درباره خاطراتش از ماجرای 15 خرداد 42 گفت وگو شده است.

 بخش مسابقه در حوزه های احکام، واژه شناسی، شهرستان های تهران، تهران شناسی، شخصیت شناسی و اطلاعات عمومی طراحی شده است که علاقه مندان به شرکت در مسابقه 15 خرداد می توانند از طریق شماره پیامکی شبکه رادیویی تهران 3000094 در این مسابقه شرکت کنند.

 موضوع بازتاب ملی و جهانی قیام 15 خرداد از مباحثی است که حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا شیروانی تحلیل و بررسی می کند.

 بخش های کتاب شناسی با معرفی آثاری که در حوزه قیام 15 خرداد به چاپ رسیده و مقالاتی که درباره  واقعه 15 خرداد نگارش شده است بخش هایی از این ویژه برنامه هستند که به تهیه کنندگی ساناز باقری اجرای فاطمه نصرآبادی و مجتبی حیدری از ساعت 17 و 30 دقیقه از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش خواهد شد.

روایت اتفاقات مسجد جامع تهران

ویژه برنامه «گذری در تهران» با اجرای آلبرت کچوئی روایت های تاریخی از گذرها و کوچه های قدیمی است، شرح اتفاقات مسجد جامع و بازار تهران که از ساعت 17 و 15 دقیقه تقدیم مخاطبان می شود.میثم کطائیان تهیه کنندگی و زهرا افشار نژاد گزارشگری این برنامه را برعهده دارند.

مستند رادیویی وقایع 15 خرداد

 مستند «سایه روشن» این بار وقایع سال 42 را از زبان افرادی که در قیام 15 خرداد شرکت داشتند، بیان می کند. این ویژه برنامه کاری از گروه مدیریت و برنامه ریزی شهری است که از ساعت 15 روی آنتن رادیو تهران می رود.

ذره بین

«ذره بین» از ساعت 11 میزبان جواد کامور بخشایش، پژوهشگر و نویسنده قیام 15 خرداد و یحیی آریا بخشایش، پژوهشگر دفتر انقلاب اسلامی است.

 آوای نیمروز

مخاطبان اشعار سروده شده درباره قیام 15 خرداد را از ویژه برنامه «آوای نیمروز» خواهند شنید. این برنامه شنبه از ساعت 11 و 40 دقیقه پخش خواهد شد.

نظر شما