عیادت«فروشنده‌‌» از عباس کیارستمی:

اصغر فرهادی:‌ سینمای ایران باغ سینمای جهان است

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۱۹:۵۷:۱۸
کد خبر: ۴۱۱۸۱۰
اصغر فرهادی:‌ سینمای ایران باغ سینمای جهان است
عصر امروز گذشته مراسم تقدیر خانه سینما از گروه سازنده آخرین اثر اصغر فرهادی با حضورجمع بزرگی از هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری برنا، عصر امروز مراسم تقدیر خانه سینما از گروه سازنده آخرین اثر اصغر فرهادی با حضورجمع بزرگی از هنرمندان برگزار شد.

مراسم تقدیرخانه سینما از اصغر فرهادی و شهاب حسینی کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی «فروشنده‌» عصر روز گذشته با یک ساعت و 20 دقیقه تاخیر شروع شد که کامران ملکی یکی از دست اندرکان و کارمندان خانه سینمای علت تاخیر آن را عیادت عوامل سازنده فیلم سینمایی «فروشنده‌» ازعباس کیارستمی عنوان کرد.

کیارستمی در تمامی لحظات عاشق سینما است

کارگردان «فروشنده‌« صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد:‌»خوشبختانه امروز موفق شدیم پیش آقای کیارستمی برویم، حالشان خوب بود و آخرین ساخته ایشان را با هم دیدیم و لذت بردیم. ایشان در تمامی لحظات عاشق سینما هستند.

وی در ادامه گفت:‌ جوایز من احترامی است به کل سینما. فیلم های گذشته سینمای ما مثل گاو می توانستند جایزه بگیرند.برخی از سینماگران گذشته زیر چرخ دنده جهل گیر کرده بودند چون زمانی که کیارستمی جایزه نخل طلا گرفت عده ای می‌خواستند او را بزنند.

سینمای ایران پر از تنوع در تولید و عرصه هنر سینماست

فرهادی با اعلام اینکه هیچکس منکر ارزشمندی و خوب بودن فیلم گاو نیست، بیان کرد:  که امسال گرفتیم اگر ۴۰  ۵۰ سال پیش می‌رفت هم جایزه می‌گرفت. عده ای زباناً در حال تنبیه و تحریم سینمای ایران هستند. جارموش امسال گفت ایران کشوری است که باغ سینمای جهان است.  در صحبت ها از امریکا و سینمایش بد میگویند در حالی که در خوبی و کیفیت خوب فیلم از امریکا مثال می زنند اگر الگوی سینمای امریکا باشد پس چرا انقلاب شد؟

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ارتزاق عده ای از جهالت و حاشیه درست کردن است به فیلم گاو هم در زمانهای گذشته اتهام زدند و حاشیه درست کردند اما در حال حاضر گاو یک فیلم ارزشمند است. اتفاقی که برای کمال تبریزی هم افتاد به دلیل باز نشدن واژه سیاه نمایی است

مسعود کیمیایی: در حوزه فرهنگ توقفی وجود ندارد

کارگردان "رئیس گفت" : هم در رابطه با کسب جایزه فستیوال کن «فروشنده‌»، گفت:‌پیشکسوت هم بحثی شده است برای خودش. در حوزه فرهنگ توقفی وجود ندارد که پیشکسوت وجود داشته باشد و پیشکسوت واژه خوبی نیست. فرهادی رده های هنری را از پله های پایین شروع کرده و بالا آمده است و این باعث عوض شدن او نشد و می بینیم او کاملا زندگی را می‌شناسد و بازیگرانش نیز زندگی را می شناسند و زندگی را به تصویر کشیده است و این عالی و قابل تقدیر است.

همچنین ترانه علیدوستی بازیگر فیلم سینمایی « فروشنده‌» پس از پایان مراسم در خانه سینما حضور یافت این درحالی است که دیگر بازیگر این اثر شهاب حسینی جزوغایبین این مراسم به حساب می آمد.

کامران ملکی یکی از کارمندان خانه سینما در رابطه با عدم حضور شهاب حسینی ، گفت: این بازیگرهم با عذرخواهی از غیبت خود در این مراسم، گفت: خیلی خوشحال هستم و این جایزه برای من خیلی ارزشمند است به همین دلیل حتما باید این جایزه را از دستان شما دریافت کنم.

فاطمه معتمدآریا، رضامیرکریمی، محمود کلاری، مهتاب کرامتی، رضا کیانیان، رویا تیموریان، رضا عطاران، سعید عقیقی، حمیدفرخ نژاد، محمدرضا هنرمند، پوران درخشنده، رخشان بنی اعتماد و.. از حاضران در این مراسم بودند.

نظر شما