به همت خیّران بختیاری صورت گرفت:

کلنگ‌زنی مرکز دشتک و بهسازی پایگاه سیار کانون یان‌چشمه

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۹:۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۱۴۶۴۰
کلنگ‌زنی مرکز دشتک و بهسازی پایگاه سیار کانون یان‌چشمه
به همت خیّران چهارمحال و بختیاری کلنگ ساخت مرکز فرهنگی‌هنری کانون دشتک به زمین زده شد و پایگاه کتاب‌خانه سیار کانون در روستای یان‌چشمه نیز بهسازی و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، فرزاد رحیمی مدیرکل کانون استان چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: کلنگ ساخت مرکز فرهنگی‌هنری کانون دشتک در زمینی به مساحت 900 مترمربع که از سوی برومند سلیمانی، خیّر بختیاری در اختیار کانون قرار گرفته بود، به زمین زده شد تا کودکان و نوجوانان این شهر نیز در آینده‌ی نزدیک از خدمات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مند شوند.

وی افزود: سلیمانی خیّر ساکن بخش اردل چهارمحال و بختیاری علاوه بر اهدای زمین مبلغ 50 میلیون تومان وجه نقد را نیز برای آغاز کار ساخت این مرکز در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری قرار داده است.

مدیرکل کانون چهارمحال و بختیاری هم‌چنین یادآور شد مبلغ 590 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی سرمایه‌ای استان به این امر اختصاص یافته است که 190 میلیون تومان آن از تخصیص‌های سال 94 محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت‌های مردمی و خیران در این طرح اضافه کرد: در تعریف سلامتی از سوی سازمان بهداشت جهانی، فرد سالم کسی است که در کنار این که بیماری ندارد بتواند در سرنوشت خود نیز سهیم باشد و زمینه پیش رفت دیگران را نیز فراهم کند که بر اساس این تعریف خیران را می‌توان سالم‌ترین افراد جامعه دانست.

وی با اشاره به نقش فعالیت‌های کانون در گسترش فرهنگ مطالعه و آموزش مهارت‌های اجتماعی گفت: لازمه‌ی ایجاد تحول در جامعه، فعالیت‌های زیربنایی است و کودکان و نوجوانان که پایه‌های یک اجتماع را تشکیل می‌دهند باید زمینه رشد فرهنگی و اجتماعی آنان از دوران کودکی فراهم شود.

تجلیل از خیران، سرود‌خوانی توسط اعضای کانون اردل، سخنرانی برومند سلیمانی خیر ساکن اردل، مدیرکل کانون، فرماندار اردل و مدیرکل جمعیت هلال احمر استان از جمله برنامه‌های آیین کلنگ‌زنی ساختمان مرکز فرهنگی‌هنری کانون دشتک بود.

 هم‌چنین در مراسم دیگری در روستای «یان‌چشمه» پایگاه کتاب‌خانه سیار روستایی کانون این روستا نیز به یاری خیران بهسازی و راه‌اندازی شد.

این پایگاه در یک فضای کوچک، سال‌ها پیش از سوی مردم این روستا در اختیار کانون قرار گرفت و اکنون خیران ساکن این منطقه با بهسازی ساختمان، خواستار حضور و فعالیت بیشتر کانون هستند.

مدیرکل کانون چهار محال و بختیاری در این راه‌اندازی دوباره این پایگاه از خیّران، مردم روستای یان چشمه، فرماندار، بخشدار و مسوولان شورای شهر بن  به خاطر حمایت‌ها‌یشان قدردانی کرد.

فرزاد رحیمی با اشاره به استقبال و اشتیاق کودکان و نوجوانان این روستا از فعالیت‌های کتاب‌خانه سیار کانون در 15 سال گذشته افزود: از این پس نیز فعالیت‌های این پایگاه در دو روز در هفته با حضور مربی فرهنگی و در سایر روزها با حضور مربی سیار روستایی ادامه خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز