هوشنگ توکلی بازیگر سینما و تلویزیون:

برای رهایی از "ولنگاری فرهنگی" باید از یک هدف مشخص تبعیت کرد

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۹:۳۳:۳۱
کد خبر: ۴۱۴۶۵۱
برای رهایی از ولنگاری فرهنگی باید از یک هدف مشخص تبعیت کرد
هوشنگ توکلی بازیگر سینما و تلویزیون، جشنواره فیلم مقاومت را فرصتی دانست که می‌تواند تا حدی ضعف فرهنگی کشور که مقام معظم رهبری از آن به عنوان ولنگاری فرهنگی یاد کردند را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این بازیگر پیش کسوت ضمن اشاره به نگرانی‌های اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان محلس دهم و هشدار نسبت به بی‌اهتمامی دستگاه‌های فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: متولیان امور فرهنگی به ویژه در حوزه سینما باید نسبت به آثار تولیدی در این حوزه دقت عمل بیشتری داشته باشند، زیرا در صورت نادیده گرفتن این تذکرات، جامعه اسلامی ایران، دوران بحرانی و متشنجی را پیش رو خواهد داشت.

بازیگر فیلم نفوذی، تعامل دلسوزانه و فارغ از تفکرات جناحی مدیران مربوطه در همه بخش‌های نظام فرهنگی کشور را در رفع نگرانی‌های اخیر رهبری در حوزه فرهنگ بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: اینکه شخص اول کشور در جمع وکلای مردم اینچنین از عملکرد پراکنده و بی‌تفاوتی برخی از آنها نسبت به تبعات تولیدات محصولات فرهنگی در درون کشور ناراضی هستند، پرسش بزرگی است که باید همه مسئولین این حوزه خود را پاسخگو بدانند.

وی افزود: به حتم، ایشان با نظارت و درایت جامعی که نسبت به جریانات فرهنگی کشور دارند، کم‌کاری و بی‌توجهی مدیران و دست اندرکاران امر را به درستی احساس کرده‌اند.

کارگردان سریال تلویزیونی"مدرس" با اعتقاد به اینکه نوعی بدعت‌گذاری‌های خطرناک تحت عنوان "نوگرایی" در برخی دستگاه‌های فرهنگی در حال شکل‌گیری است؛ بیان کرد: اگر متولیان امور فرهنگی فروتنانه از دانش کسانی که در این حوزه فعالیت دارند و در عین حال از فعالان حوزه انقلاب و مقاومت به حساب می‌آیند استفاه کنند، قطعا گذر از این بحران به سهولت انجام خواهد شد.

توکلی، برگزاری جشنواره فیلم مقاومت را در ارتباط با تجلی تاکیدات رهبری در زمینه اصلاح محتوای کالاهای فرهنگی کشور، امیدوارکننده دانست و افزود: نگاه محافظانه‌کارانه بعضی از مجریان جشنواره‌ها در انتخاب محتوا و مضمون، باعث ایجاد موج بازدارنده‌ای بین فیلمسازان خواهد شد؛ حال اینکه همواره از سخنان رهبری می‌توان حمایت صریح از آثار سینمایی با تکیه بر مفاهیم انقلابی را دریافت.

وی گفت: به نظر می رسد برای رهایی از "ولنگاری فرهنگی" تبعیت از یک هدف مشخص و حرکت در یک مسیر واحد که بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی طراحی شده باشد یک ضرورت انکار ناپذیر است.

بازیگر سریال"زیر تیغ" در پایان گفت: دستگاه‌های فرهنگی به‌جای گرفتار شدن در دام برخی اندیشه‌ها و تفکرات غیر انقلابی و التقاطی می‌بایست با اجرای برنامه‌ها و تولیدات منطبق بر نیاز نظام جمهوری اسلامی در جهت تحکیم پایه‌های انقلاب و فرهنگ اصیل کشورمان قدم بردارند.

شایان ذکر است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در کشور برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز