در بازدید از «انحصار ورثه» صورت گرفت؛

حاتمی کیا از اسرار ٢٣ ساله آوینی پرده برداشت

۱۳۹۵/۰۳/۲۰ - ۱۰:۵۵:۲۴
کد خبر: ۴۱۵۱۴۹
حاتمی کیا از اسرار ٢٣ ساله آوینی پرده برداشت
ابراهیم حاتمی کیا روز چهارشنبه ١٩ خردادماه به تماشای نسخه راف کات مستند سینمایی«انحصار ورثه» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد علی شعبانی نشست.

به گزارش خبرگزاری برنا، ابراهیم حاتمی کیا حین بازدید از «انحصار ورثه»  نزد محمد علی شعبانی از اسرار بیست و سه ساله اش در خصوص شهید مرتضی آوینی پرده برداشت.

در این نشست که ٢ ساعت بطول انجامید ، حاتمی کیا ضمن گفتگو با محمدعلی شعبانی (تهیه کننده و کارگردان این مستند سینمایی ، سکوت ٢٣ ساله اش درباره ی شهید مرتضی آوینی را شکست.

محمد علی شعبانی که پنج سال مشغول پژوهش و تولید فیلم مستند سینمایی انحصار ورثه است  از حاتمی کیا دعوت کرد تا به تماشای نسخه راف کات فیلمش بنشیند.

برنده سیمرغ پژوهش جشنواره ٣٣ برای مستند « سمفونی استیضاح » در خصوص این دیدار بیان کرد : کسی از صحبت ها و اسرار مگویی که حاتمی کیا در این دیدار بیان کرده است خبر ندارد و ترجیح می دانم  از صحبت های ایشان در "انحصار ورثه" رونمایی نمایم تا برای اولین بار  در این مستند سینمایی روایت شود.

وی در پایان ضمن بیان اینکه این روزها در حال تدوین و انجام مراحل فنی پس از تولید «انحصار ورثه» است گفت : امیدوار است روزی برسد که بتوانیم ظرفیت ها و نقد پذیری مان را افزایش دهیم تا مستندی همانند «سمفونی استیضاح» که توانسته است در جشنواره ٣٣ فجر سیمرغ پژوهش را از آن خود کند به جای آنکه در کشوی میز بماند اکران گردد.

 

در خلاصه این مستند سینمایی آمده است:

آیا آوینی همراه نوشته‌های پیش از انقلابش دانشش را هم سوزاند؟

یافته‌ها و تجربیاتش را چطور؟

در این مستند ابراهیم حاتمی کیا ،کیومرث‌پور احمد، بهروز افخمی، مسعود فراستی، امید روحانی، مرتضی شعبانی و چهره‌هایی دیگر جلوی دوربین رفته‌اند.

عوامل تولید «انحصار ورثه» عبارتند از: تهیه‌کننده، کارگردان: محمدعلی شعبانی، فیلمبردار: میثم ریاحی و مهدی آزادی ،  صدا: مهدی سرمدی، مدیر تولید: مجید نیکیخت، محقق: محمدعلی شعبانی و شیما عالی، نور‌پرداز: سیدرضی حسینی، مشاور رسانه‌ای: وحید محمدحسینی

نظر شما