گفتگو اختصاصی با برنا؛

تقی علیقلی زاده: از سینما دلسرد شده‌ام/ کدام فیلم به ذائقه فرهنگی دولت نزدیک است/ چرا میرباقری دیگر فیلمی با مضامین تاریخی، مذهبی نمی‌سازد؟

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۱۰:۳۹:۰۴
کد خبر: ۴۱۵۷۰۳
تقی علیقلی زاده: از سینما دلسرد شده‌ام/ کدام فیلم به ذائقه فرهنگی دولت نزدیک است/ چرا میرباقری دیگر فیلمی با مضامین تاریخی، مذهبی نمی‌سازد؟
تهیه کننده "رستاخیز" با اعلام دلسردی خود از شرایط کنونی فرهنگی در رابطه با اتفاق های که برای "رستاخیز در دولت محمود احمدی نژاد و حسن روحانی رخ داده، سخن گفت.

تقی علیقلی زاده تهیه کننده فیلم سینمایی "رستاخیز" در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا با اشاره به دلسردی خود از سینما، خاطرنشان کرد: برای تولید آثاری مانند "رستاخیز" باید فول‌تایم زمان گذاشت و فاکتورهای را برای موفقیت آن لحاظ کرد که سرمایه‌های صورت گرفته هدر نرود.

وی در همین رابطه اعلام کرد: زمانی که آثاری همچون "رستاخیز" در بحث اکران عمومی خود با مشکلاتی مواجه می شوند دیگر چه انتظاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به این عرصه داریم، چرا باید اثری که مورد توجه مردم قرار گرفته و 10سیمرغ جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده و حتی افراد متدین نظام از نمایش آن حمایت کردند، این چنین در محاق گرفتار شود.

این تهیه کننده با اعلام اینکه هنوز با ذائقه فرهنگی دولت آشنا نشده‌ایم، گفت: شخصا برایم نگاه فرهنگی وزارت ارشاد کنونی روشن یا مشخص نیست زمانی که "50 کیلوآلبالو"، "رستاخیز"،  "خانه پدری"، "عصبانی نیستم" و... با ذائقه فرهنگی وزارت خانه ارشاد زاویه دارند، کدام فیلم دقیقا موردپسند معاونت سینمایی ارشاد است؟

علیقلی زاده با اشاره به اینکه نزدیک به 4 دهه از عمر انقلاب می گذرد چرا باید با سیاست کلان و جامعی در خصوص فرهنگ مواجه نباشیم، تصریح کرد: بالاخره باید فاصله بین مضامین مشخص شود و نباید از این نکته غافل شد  که در چنین شرایطی امثال مهدی فخیم زاده و داوود میرباقری هم راه خود را از ساخت مضامین تاریخی جدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه در دولت اول احمدی نژاد با فیلم سینمایی "رستاخیز" وزارت ارشاد مهربانانه  برخورد می شد، تاکید کرد: در دولت نهم نگاه مهربانی به این اثر داشتند و به مدیر بنیاد فارابی محمدرضا جعفری جلوه گفتند که تمام سرمایه ساخت این سناریو که متعلق به "امام حسین(ع) است "را این سازمان که زیرمجموعه وزارت ارشاد است، تامین کند. ولی متاسفانه در دولت بعدی احمدی نژاد جوادشمقدری با "رستاخیز" نامهربان بود و در دولت فعلی چون با سیاست های مشخصی در بحث فرهنگ مواجه نیستم از اکران این فیلم جلوگیری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز