بهمنی :

برای ادامه راه مرحوم سبزواری، از ترانه‌سرایان جوان حمایت شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۵ - ۱۳:۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۱۷۳۹۲
برای ادامه راه مرحوم سبزواری، از ترانه‌سرایان جوان حمایت شود
محمدعلی بهمنی، شاعر شناخته شده کشورمان، تاکید کرد: فرزندان شعر ایران امروز ترانه‌های بسیار خوبی می‌گویند؛ ترانه‌هایی که در آن‌ها مفاهیم والای انسانی و ارزشی دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه سرا، با اشاره به نقش زنده یاد سبزواری در آغازگری شعر انقلاب، اظهار کرد: آثاری که از او به یادگار مانده به خوبی نشانگر حضور موثر او در شعر انقلاب است.

بهمنی همچنین گفت: با زنده‌یاد سبزواری در محافل ادبی و سفرهایی که به مناسبت جشنواره‌های مختلف داشتیم معاشرت داشتم، شخصیت او طوری بود که بسیار تمایل به یاددادن آنچه می‌دانست داشت و اگر در هر شرایطی از او سوالی پرسیده می‌شد، با حوصله و دقت تمام به سوال پرسشگر پاسخ می‌داد و حتی به جای یک پاسخ کوتاه، به توضیحی کامل درباره موضوع می‌پرداخت.

این ترانه سرا با اشاره به سرودهای به یاد ماندنی مرحوم حمید سبزواری اضافه کرد: سرودها فرصت‌های تاریخی خاصی دارند و در آن زمان، مرحوم سبزواری به خوبی شعرها و سرودهایی را در راه کمک به انقلاب به جامعه هدیه کرد. کشور ما در زمان‌های مختلف، ضرورت‌های گوناگونی داشت، انقلاب، جنگ تحمیلی و ... زمان‌هایی بود که ضرورت وحدت ملی را ایجاب می‌کرد و سبزواری به خوبی در این فرصت‌ها وارد عمل شد و به افزایش اتحاد از طریق شعر کمک کرد.

بهمنی همچنین درباره ادامه راه مرحوم سبزواری در ادبیات افزود: سرود، مقطع تاریخی خاصی دارد ولی هنگامی که کشوری به ثبات رسیده باشد باید از قالب های دیگر کمک گرفت. فرزندان شعر ایران امروز ترانه های بسیار خوبی می گویند؛ ترانه‌هایی که در آن ها مفاهیم والای انسانی و ارزشی دیده می شود و اگر می خواهیم راه سبزواری را ادامه دهیم لازم است از ترانه‌سرایان جوان انقلابی حمایت کنیم.

این ترانه‌سرا افزود: گاهی فکر می کنم ای کاش نسل ما می توانست چنین ترانه هایی را بگوید، این ترانه‌ها از «دوستت دارم» فراتر می روند و مضامینی دارند که روزگار ما به آن ها نیاز دارد. این همان راهی است که شاعران و ترانه سرایان پیش‌کسوت را از نسل جدید ادبی راضی نگه می دارد که جوانانی با این شور و شعور ادبی داریم.

بهمنی با تاکید بر لزوم حمایت از جوانان شاعر و ترانه‌سرا اضافه کرد: متاسفانه شرایط طوری است که بسیاری از این جوانان دیده نمی شوند، این ترانه‌ها با موسیقی مناسب تلفیق نمی‌شود، حمایت های کافی صورت نمی گیرد و شرکت های پخش موسیقی می گویند با کمبود بودجه مواجهند و ترانه‌هایی که بسیار خوب هستند ماندگار نمی شوند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز موسیقی حوزه هنری تاکید کرد: آلبوم های موسیقی خوبی از سوی حوزه هنری تولید شده و امیدوارم با درک درستی که از ترانه و موسیقی در این مرکز وجود دارد، تحول خوبی را شاهد باشیم و از جوانان مستعد حمایت کافی صورت بگیرد.

نظر شما