به کارگردانی «محمد مقدم»؛

انیمیشن «سگ کور» ساخته می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۰۹:۳۸:۳۱
کد خبر: ۴۱۷۷۲۲
انیمیشن «سگ کور» ساخته می‌شود
فیلم انیمیشن «سگ کور» به کارگردانی «محمد مقدم» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد مقدم که فعالیت در زمینه‌ی ساخت انیمیشن را از دهه 60 و در کانون پرورش پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده است، درباره‌ی ساخت پروژه «سگ کور» اظهار داشت: قرارداد همکاری من با «مرکز گسترش» سال گذشته امضا شد ولی تامین مالی و شروع کار گروه اجرایی کمی به زمان نیاز داشت و چیزی حدود سه ماه نیز به مطالعه درباره‌ی تکنیک‌های متفاوت مورد نیاز گذشت.

وی افزود: این وقفه بوجود آمده موجب شد گروهی که ابتدا کنار یکدیگر جمع شده بودند، پروژه‌های دیگری آغاز کنند و به نوعی آنها را برای مدتی از دست دادم، ولی خوشبختانه دوباره کنار یکدیگر جمع شدیم تا کار تولید آغاز شود.

مقدم ادامه داد: در حال حاضر مشغول طراحی اِستوری رِیل، طراحی فضاها و کاراکترها هستیم و با اتمام کارهای اولیه، از اوایل مردادماه وارد مرحله اجرایی تولید می‌شویم.

این هنرمند با اشاره به اینکه انیمیشن «سگ کور» بصورت دو بُعدی ساخته می‌شود، تصریح کرد: در ساخت این انیمیشن، تلفیق چند تکنیک و استفاده از نرم‌افزارهای متفاوت را شاهد خواهیم بود. البته آنچه در نظر داریم تکنیکی نیست که الهام گرفته از شیوه‌های بومی گرافیک ایرانی باشد، بلکه بیشتر نگاهی جهان وطنی در این پروژه جریان دارد.

مقدم در پایان، پیرامون قصه‌ی این انیمیشن نیز توضیح داد: قصه «سگ کور» رابطه‌ی حاکم و محکوم از طریق ارتباط ارباب و سگش را بیان می‌‌کند که به نوعی نمادین است و با کنایه بیان می‌شود...

گفتنی است که عوامل ساخت این فیلم انیمیشن عبارتند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: محمد مقدم؛ گرافیست و طراحی فضا: هادی دانش؛ گروه اجرایی: عادل مدنی، علی مدنی؛ طراحی استوری ریل: عادل مدنی؛ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز