«سویوق» در جشنواره شانگهای به نمایش درمی آید

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۲:۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۱۷۹۰۹
«سویوق» در جشنواره شانگهای به نمایش درمی آید
نسشت خبری و معرفی فیلم سویوق در نوزدهمین جشنواره فیلم شانگهای برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا، در این مراسم نسرین مرادی و صدرا دانشور بازیگران فیلم و حمید مهر افروز مدیر فیلم برداری این اثر به همراه رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند .

«سویوق» نخستین ساخته بهرام و بهمن ارک و به زبان ترکی آذربایجانی است که پخش جهانی آن به عهده بنیاد سینمایی فارابی بوده و در نخستین نمایش بین المللی خود تا ساعاتی دیگر در جشنواره فیلم شانگهای روی پرده خواهد رفت و در بخش استعدادهای جدید آسیایی به رقابت می پردازد.

این بخش به برندگان خود در سه رشته بهترین فیلمبرداری، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد جوایزی اهدا می کند.

فیلم سویوق به تهیه کنندگی سینا برادران اهنگری و کارگردانی بهرام و بهمن ارک تنها نماینده ایران در بخش استعدادهای جوان آسیایی جشنواره شانگهای میباشد . این فیلم به شکل مستقل و زبان ترکی با عوامل تبریز ساخته شده است.

نسرین مرادی نامزد بهترین بازیگری زن و صدرا دانشور نامزد بهترین بازیگر مرد و حمید مهرافروز نامزد بهترین مدیر فیلم برداری این رویداد بین اللملی میباشد.

شایان ذکر است جشنواره شانگهای در کنار کن، برلین، ونیز، مسکو، کارلووی واری، لوکارنو، سن سباستین، ورشو، تالین، قاهره، توکیو، گوآ، مار دل پلاتا و مونترال یکی از رویدادهای پانزده گانه رده رقابتی بین الملل در تقویم فیاپف محسوب می شود.

نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شانگهای از ۲۲ تا ۳۰ خرداد ماه سال جاری در کشور چین برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز