مدیر شبکه تهران:

آینده فرزندان‌مان را هم بسازیم

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۲:۴۴:۳۴
کد خبر: ۴۱۷۹۲۸
آینده فرزندان‌مان را هم بسازیم
کانون مجموعه‌ای است که گذشته بسیاری از هم‌نسلان ما را ساخته است بنابر این باید تلاش کنیم زمینه‌ای فراهم شود تا آینده فرزندان‌مان نیز با آن ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، این بخشی از صحبت‌های مدیر شبکه تهران سیمای جمهوری اسلامی ایران که در جریان ملاقات با مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بازگو کرد.

در این دیدار که در دفتر مدیرعامل کانون صورت گرفت، زمینه‌های توسعه‌ همکاری‌های دوجانبه کانون و شبکه تلویزیونی تهران برای بهره‌مندی بیشتر مخاطبان از خدمات فرهنگی بررسی شد.

احسان کاوه مدیر شبکه تهران در این نشست پس از شنیدن گزارش کاملی که از سوی علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون ارایه شد، گفت: نام و مرغک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ما و هم‌نسل‌هایمان یادآور خاطرات شیرینی است که با آن‌ها رشد کرده و بزرگ شده‌ایم و امروز در این جایگاه نسبت به این مجموعه احساس دِین می‌کنیم.

کاوه با بیان این‌که آماده هرگونه تعامل و همکاری با کانون برای معرفی بیشتر فعالیت‌ها و آثار آن به مخاطبان هستیم، اظهار داشت: به اعتقاد من کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظام تعلیم و تربیت کشور مانند واحد‌های میان‌رشته‌ای در دانشگاه‌ها است که در بیشتر موارد  این واحدهای میان‌رشته‌ای کارآمدتر از واحدهای اصلی است.

مدیر شبکه تلویزیونی تهران اضافه کرد با توجه به نگاه و توان تخصصی در کانون و فضای باز این مجموعه برای فعالیت‌ مخاطبان، ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که با هم‌افزایی بیشتر و معرفی آن به جامعه و افکار عمومی زمینه‌ی بهره‌مندی طیف گسترده‌تری از کودکان و نوجوانان را به ویژه در مناطق و شهرهای مختلف استان تهران فراهم کرد.

وی که به همراه مدیر تولید، مسوول برنامه‌ریزی و مشاور خود در این نشست حضور داشت در ادامه افزود: با توجه به سخنان مدیرعامل کانون در زمینه‌ی معرفی ساختار و فعالیت‌ بخش‌های مختلف کانون به نظر می‌رسد باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های زیرساختی دو سازمان استفاده کنیم و در کنار تولید برنامه‌های تلویزیونی با استفاده از امکانات خوب شبکه تهران آثار سینمایی موجود در آرشیو کانون را نیز برای نمایش از تلویزیون آماده‌سازی کنیم.

کاوه در ادامه یادآور شد: این شبکه آمادگی دارد تا در قالب تفاهم‌نامه‌ی همکاری دو سویه، اجراهای گروه‌های نمایشی، سرودخوانی، موسیقی و فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون در تهران را - که قابلیت تولید برنامه‌ تلویزیونی را دارد – را با امکانات حرفه‌ای فیلم‌برداری تصویربرداری کرده و به نمایش بگذارد و هم از آثار شاخص بخش سینمایی کانون برای نمایش در این شبکه استفاده کند.

مدیر شبکه تهران هم‌چنین خاطرنشان کرد: واحد سیار این شبکه نیز آمادگی دارد برای پوشش تصویری و انعکاس رسانه‌ای برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف کانون و نیز تولید برنامه‌های مشترک در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های فرهنگی‌هنری همکاری داشته باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد در این تعامل و همکاری دو جانبه بتوانیم با کمک مربیان و کارشناسان کانون استعدادهای مورد نیاز صدا و سیما را نیز شناسایی کنیم تا در این حوزه نیز برای آینده این سازمان در زمینه کادرسازی گامی برداشته شود.

در این نشست هم‌چنین علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ابتدا گزارشی از تاریخچه، فعالیت‌ها، تولیدات و ساختار این مجموعه ارایه کرد و در ادامه گفت: کانون با برخی سازمان‌ها مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و آموزش و پرورش وجه تشابه‌هایی در تولیدات و فعالیت‌های خود دارد.

وی افزود: این تشابه‌ها را در تولید کتاب می‌توان با فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تولیدات سینمایی با صدا و سیما و در بخش ارتباط مستقیم با مخاطب با آموزش و پرورش مقایسه کرد و به همین دلیل وزرای آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان صدا و سیما از اعضای مجمع عمومی کانون هستند.

حاجیان‌زاده یادآور شد: اعتقاد ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر این است که آن‌چه باید برای نسل کودک و نوجوان امروز اتفاق بیفتاد می‌تواند با مشارکت و تقسیم‌کار میان سازمان‌های مختلف این حوزه صورت بگیرد.

مدیرعامل کانون در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای بخش آموزش رسمی بچه‌ها در کشور برعهده آموزش و پرورش است اما باتوجه به این‌که بیش از نیمی از زمان دانش‌آموزان در طول سال اوقات فراغت‌آن‌هاست، این موضوع می‌طلبد که سازمان‌های مختلف تعامل بیشتری داشته باشند تا بتوانند برای زمان فراغت بچه‌ها برنامه‌ریزی مفید داشته باشند.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌هایی که کانون پایه‌گذار آن‌ها در حوزه کودک و نوجوان بوده است، اظهار داشت: انتشارات کانون یکی از قدیمی‌ترین‌های حوزه نشر است و هیچ‌گاه به سایر ناشران این حوزه به چشم رقیب نگاه نمی‌کند بلکه تلاش دارد از آن‌ها حمایت کند.

مدیرعامل کانون اضافه کرد: این مجموعه هم‌چنین از بنیان‌گذاران تئاتر و فیلم کودک در کشور بوده است که هم‌چنان در این حوزه‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد و برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که امروز از اعتبار جهانی برخوردار است یکی از شاخص‌تریت فعالیت‌های حوزه سینمایی کانون است.

حاجیان‌زاده تولید اسباب‌بازی و سرگرمی‌های سازنده، تولید موسیقی و سرودهای انقلابی، شبکه ارتباطی بیش از 940 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت‌، سیار و پستی در سراسر کشور، تریلی سیار نمایش، و حضورها و موفقیت‌های‌ کانون در عرصه‌های بین‌المللی را از دیگر ظرفیت‌های موجود در این مجموعه دانست و اظهار امیدواری کرد بتوانیم با همکاری بیشتر با صدا و سیما این ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌ها را به افکار عمومی و مخاطبان معرفی کنیم.

مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز در ادامه نشست به‌ بیان برخی از ظرفیت‌هایی که قابلیت تولید برنامه‌های تلویزیونی در بخش‌های مختلف را دارد پرداخت و گفت: تا پایان امسال 8 جشنواره ملی و بین‌المللی در کانون برگزار می‌شود که هر کدام ظرفیت تولید برنامه‌های خوب تلویزیونی را دارد.

وی هم‌چنین فعالیت مراکز تخصصی تئاتر کانون در پارک لاله، رصدخانه نجوم آماتوری کانون در زعفرانیه، مرکز علوم در شرق تهران، موزه تاریخ، و مرکز تخصصی سفال در جنوب تهران را از دیگر ظرفیت‌های خوب کانون برای تولید برنامه‌های تلویزیونی عنوان کرد.

نشست مشترک مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شبکه تهران روز 25 خرداد با حضور معاون تولید کانون در دفتر مدیرعامل برگزار شد.

نظر شما