جدیدترین کارگردانی حسن دادشکر؛

«پیرمرد و ببر» وارد کانون می‌شوند

۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۱۰:۴۷:۴۹
کد خبر: ۴۱۸۵۸۴
«پیرمرد و ببر» وارد کانون می‌شوند
حسن دادشکر قصد دارد نمایش «پیرمرد و ببر» را سال جاری در یکی از سالن‌های مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه ببرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این کارگردان و بازیگر با سابقه تئاتر کودک و نوجوان درباره فعالیت‌ جدید خود در این عرصه، گفت: ۲ سال است که نمایشنامه «پیرمرد و ببر» را برای اجرا به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه داده‌ام که این متن مورد تصویب قرار گرفته است و در انتظار دریافت بودجه هستیم تا کار ساخت دکور و موسیقی نمایش را شروع کنیم.

دادشکر درباره زمان و مکان اجرای نمایش «پیرمرد و ببر» افزود: به امید خدا قرار است در تابستان و پاییز سال جاری این نمایش را در یکی از سالن‌های مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه ببریم.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: نمایشنامه «پیرمرد و ببر» برگرفته از یک افسانه قدیمی است که توسط علی خاکبازان نوشته شده است. این نمایش داستان درگیری اندیشه و احساس است و اینکه احساس در برخی مواقع انسان را وارد مخاطره می‌کند و اگر منطق در کنار آن به کار نرود، اتفاقات جبران ناپذیری برای انسان رخ می‌دهد.

این کارگردان باتجربه تئاتر کودک و نوجوان ادامه داد: این نمایش روایتگر داستان پیرمردی است که ببری را از قفسی که در آن گرفتار شده، نجات می‌دهد اما ببر قصد خوردن پیرمرد را دارد.

دادشکر با اشاره به اینکه نمایش «پیرمرد و ببر» دارای ۳ بازیگر است، بیان کرد: این نمایش چند پرسوناژ دارد که همه این پرسوناژها با حضور آرش شریف‌زاده، سعید ابک و راحله شمس‌آبادی ایفا می‌شوند.

وی درباره طراحی صحنه نمایش نیز اظهار کرد: طراحی صحنه این اثر خیلی مدرن است و سعی کردیم که از وسایل دست و پاگیر در آن، بدون اینکه از جذابیت‌های بصری صحنه کاسته شود، استفاده نکنیم. در اصل تکیه‌ام در اجرای نمایش «پیرمرد و ببر» روی خلاقیت‌هایی است که در طول تمرین ها از سوی بازیگران و تفکرات خودم ایجاد می‌شود.

حسن دادشکر که آخرین بار سال ۹۰ نمایش «افسانه‌های نو» را به صحنه برد، درباره اینکه چرا در این فاصله زمانی اثری را به صحنه نبرده است، اظهار کرد: متأسفانه فرصتی برای اینکه بتوانم کاری را تولید و اجرا کنم، برایم فراهم نشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز