نمایش دو فیلم مستند در کانون فیلم سینماحقیقت

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۹:۴۵:۰۰
کد خبر: ۴۱۸۸۸۷
نمایش دو فیلم مستند در کانون فیلم سینماحقیقت
برنامه‌ی این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش دو فیلم مستند «آشپزی با دوربین» و «اسبی که شیهه نمی‌کشد» اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، این برنامه از ساعت 17 عصر فردا (یکشنبه 30 خرداد 95) در سالن «سینماحقیقت» این «مرکز» آغار شده و پس از نمایش دو فیلم مستند مذکور، نشستی با حضور محمدرضا عینی (کارگردان)، همایون امامی (منتقد میهمان) و ناصر صفاریان (کارشناس- مجری) برگزار خواهد شد.

«آشپزی با دوربین» به مدت زمان 50 دقیقه، با نگاهی به موضوع غذا در قاب سینما و بررسی فیلم‌های سینمای ایران، می‌کوشد تا تغییرات اجتماعی در تاریخ معاصر ایران را مورد بررسی قرار دهد. در این فیلم علی رفیعی، کامبوزیا پرتوی، رضا کیانیان، مانی حقیقی، کیانوش گرامی، کامشاد کوشان، پیمان جعفری و... مقابل دوربین رفته‌اند.

مستند «اسبی که شیهه نمی‌کشد» نیز به زندگی پُر فراز و نشیب نقاش ایرانی «واحد خاکدان» می‌پردازد و تلاش می‌کند از رهگذر نقاشی‌ها و زندگی او در ایران و آلمان، نقبی به دنیای درونی وی بزند. مدت زمان این فیلم نیز 50 دقیقه است.

گفتنی است: عموم علاقمندان جهت تماشای این فیلم‌‌های مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آنها می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (30 خرداد‌ماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است. دوستداران سینمای مستند و تجربی جهت اطلاع از برنامه‌های هفتگی کانون فیلم «سینماحقیقت» می‌توانند به کانال تلگرام این برنامه بپیوندند:  telegram.me/cinemaverite

نظر شما