«سه فصل از بهارستان» به نمایش درمی‌آید

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۰۹:۵۰:۳۹
کد خبر: ۴۱۹۴۶۷
«سه فصل از بهارستان» به نمایش درمی‌آید
فیلم مستند «سه فصل از بهارستان» درباره مجلس شورای ملی در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری برنا، در ادامه نمایش فیلم‌های مستند سینماتک خانه هنرمندان ایران، فیلم مستند «سه فصل از بهارستان» به کارگردانی شهرام درخشان با همکاری انجمن تهیه کنندگان مستند سه‌شنبه ۱ تیر در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

این اثر که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهرام درخشان و در شبکه مستند سیما تولید شده است به بررسی و بازنمایی گوشه‌هایی از تاریخ پرفراز و فرود مجلس شورای ملی به شرح فشرده ای که در پی می آید می‌پردازد:

بهارستان، اشارتی است به مجلس شورای ملّی ایران در این مستند. مجلسی که چهار پادشاه به خود دید و حدود هفتاد سال برقرار بود. دو سلطان از قاجار و دو شاه پهلوی در صحن‌اش سوگند شاهی خوردند. هر یک چند سالی کم و بیش ماندند و بر تاریخ این سرزمین برگ‌ها افزودند و البته که هیچ کدام راه به آخر نبرده نوبت به دیگری واگذاشتند. با این حال آنان در تمام این هفتاد سال هر چه کردند و هر چه نه، مجلس را گاه در پیش رو و گاه در پشت سر داشتند.

 «سه فصل از بهارستان» تاریخ سیاسی ایران و برخی ماجراهای پر اهمیت‌تر آن را به هفتاد سال عمر مجلس شورای ملّی در سه بخش بازخوانی می‌کند:

 مردی که می‌خواست سلطان بماند؛ مردی که نمی‌خواست سلطان باشد و مردی که نمی‌توانست سلطان بماند، سه عنوان برای سه فصل این مستند است که در هر کدام ماجراهای دوره‌هایی از تاریخ مجلس شورای ملّی و رخدادهای سیاسی ایران بازخوانی خواهد شد.

مستند «سه فصل از بهارستان » سه‌شنبه ۱ تیر ساعت ۱۸ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

 تماشای این مستند برای همگان آزاد است.

نظر شما